Az oldal használatát felnőtt
felügyelete mellett javasoljuk!

Kedves gyerekek!

Válasszatok szorobános játékokat, játékos feladatokat!

A legtöbb játékos feladat letölthető.
Az utasításoknak megfelelően kattintsatok a felkínált gombokra, szövegre és máris lehet játszani!
A tölcséres ikon segít, hogy melyik játék letölthető. Hasznos időtöltést kívánunk!

Most görgess tovább!

Itt jönnek a játékos feladatlapok:

A szorobánhoz kötődő játékos feladatok főleg oktató jellegűek. 
Lehet, hogy szükséges hozzá a szorobán is, de lehet, hogy elég lesz a két kezed. 
Ha már kalandoztatok ezeken az oldalakon, biztos találkoztál már rengeteg érdekességgel. 
Ugye megtaláltad azt a képet, ami elmagyarázza neked, 
hogy hogyan tudsz két kezeden tíz helyett kilencvenkilencig számolni?
Ha nem találtál volna rá erre a képre, itt megtalálod:

Itt van a számok képe 0-9-ig

10 helyett 99-ig

Ha figyelsz, te leszel a legügyesebb! Lesznek, akik csaqk 10-ig tudnak elszámolni a két kezükön. Te már 99-ig fogsz elszámolni! Ha még ügyesebb leszel, megpróbálsz  összeadásokat és kivonásokat is végezni. Ha nagyon ügyes szeretnél lenni, gyakorold ezt egy kicsit és meg fogod látni, hogy többet tudsz, mint hinnéd!

A kezed mindig "kéznél van"! Érdekes mondat.
Vedd magad elé a jobb kezed! 
Kis ujjgyakorlat következik.
Csukd be a mind az öt ujjad! Olyan lett az öklöd, mintha valamit benne tartanál. De nincs benne semmi, üres! A matematika nyelvén az üres halmaz az maga a nulla. Tehát most a kezed nullát mutat.​ Ha a képre pillantasz, látod, hogy a jobb kezed ujjai hogyan mutatják a számokat.
Ha már megismerted a számok mutatását 0-9-ig, ugyanezt teheted a másik kezeden is. A jobb kezeden csak egyeseket mutathattál eddig, a másik kezed legyen a tízeseké. Ugyanúgy nyisd az ujjaidat ezen is! 
A jobb kezeden 9-ig számolhatsz, a bal kezeden a tízeseket mutatva már együtt 99-ig.

GO-MEI-SAN

  • Úgy olvasd a címet, hogy "gomejszan"! 

  • Ez egy japánból származó játék. Legalább két személy szükséges a játékhoz! A táblákat töltsétek le! Nyomtassátok ki!

  • A játékszabály nagyon egyszerű. Aki kérdez, a sor előtt álló képet, betűt, színt (ahogyan a táblán van) és az oszlopok tetején álló képet, számot, színt (stb) mondja meg és neked meg kell találnod a sor és az oszlop találkozásánál lévő négyszögben mi van és fel kell olvasnod.
    A nehezebb játék, ha a felolvasó az egyik cella tartalmát olvassa fel és neked kell megmondanod, hogy melykik sor és oszlop az, amiben ezt látod. 
  • Jó tájékozódást kívánok!

  • Hasonló játékot te magad is tervezhetsz.

Bűvös négyzet

De még mennyire bűvös!
Keress egy sort, oszlopot, átlót, ahol minden négyszög (cella) tartalmaz számot! Add össze a számokat! Ez lesz a kulcs a megfejtéshez. Keress egy olyan sort, oszlopot, átlót, ahol mindössze egy négyszögben (cellában) nincs szám! Add össze ezeket a számokat, majd vond ki a kulcsszámból! Folytasd addig, míg az összes cella teli nem lesz! 
Jobb, mint a keresztrejtvény!
Letölthető a piros "bűvös" négyzetre kattintással vagy a tölcsérnél, ami a letöltést jelképezi.

Tudod-e?

Tudod-e, hogy a japánok hányféle módon írják le a szorobán szót?

kandzsi (kanji)
hiragana (hirakana)
katagana (katkana)

Tudod-e, hogy a szorobánnak több őse van? 

A római abakusz nagyon hasonlít a szorobánra.

A kínai szuan-pan a közvetlen őse a szorobánnak. Ebből fejlődött ki.

Tudod-e, hogy a japán szorobán hagyományában három golyóforma van?

A Szorobán Múzeumban látható ábra alapján három fajta golyót különböztetünk meg. A makói szorobán a C alakhoz hasonlít.
A japánok talán azért alkalmazzák az A változatot, mert könnyebb elkészíteni és élezni a szerszámot, amivel a golyó készül.