Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

454 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Emese:

    1. lecke után: Úgy érzem, már így az első lecke után, hogy a feladatok logikusan épülnek egymásra. Biztos vagyok abban, hogy nagy hasznomra fog válni ez a 4 lecke, új ismeretekhez juthatok. A koncentráció és a nyugodtság elengedhetetlen “tartozéka” a szorobánnak.

  • Lilla:

    A harmadik részben a szorobánon való szorzás és osztás műveletével ismerkedhettünk meg. A szorzást én inkább a fejben történő lebontogatásos (részszorzatok összeadása) módszerhez tudom kötni, az osztás pedig teljesen megegyezik az írásban való osztással. Szuper anyag volt!

  • H. Krisztina:

    Köszönöm szépen a lehetőséget, hogy részt vehettem az alapozó oktatáson! Jól érthető, világos és tömör információkból tanulhatunk, az alapok elsajátításához szükséges feladatokkal dolgozhatunk, a javítókulcs is szuper és gyorsan áttekinthető. Kedvcsináló, szórakoztató és hasznos időtöltés, mindenkinek csak ajánlani tudom!

  • Lilla:

    Azt hiszem, mindenki nevében írhatom, hogy köszönjük szépen, hogy lehetővé tették nekünk a tanfolyamot és hogy megismerhessük a szorobánt. Már az első lecke nagyon logikusan van felépítve úgy, hogy a kezdők is megérthetik némi gyakorlás és átgondolás után.

  • Ágnes:

    Nagyon érdekes volt a szorobánon történő mértékváltás! A matematika egyik legnehezebben elsajátítható területe ez a gyerekek számára. Ezzel az eszközzel kézzelfogható és vizuális segítséget kaphatnak tanulóink, amely bizonyára fogódzót is ad számukra. Én pedig úgy érzem, elég motivált lettem arra, hogy tovább mélyítsem tudásomat a szorobánon. Tehát. Ha vége lesz az utolsó hetek terheinek a tanévben, és kicsit regenerálódom, mindenképp jelentkezem a következő lépcsőre még a nyáron, hogy szeptembertől az új elsőseimmel magabiztosan kezdjük az ismerkedést a szorobánnal.
    Köszönöm ezt a remek lehetőséget, munkájukhoz további sikereket kívánok üdvözlettel: Butkainé Sturovics Ágnes

  • Krisztina:

    Köszönöm szépen a lehetőséget a csatlakozásra! Jó néhány évvel ezelőtt már rácsodálkoztam a szorobán praktikus és minden téren fejlesztő voltára, aztán feledésbe merült. Nagyobbik fiam a minap azzal jött haza a suliból, hogy láttak egy kisfilmet az abakusz használatáról – lenyűgözte… Ekkor jutott eszembe újra a szorobán… a fiúkkal megnéztük a videókat, és lefekvésig számoltunk a virtuális eszközön. Első benyomásom, hogy a technikáját elsajátítani nem is olyan bonyolult, azonban a gyors reagálás, a különbségek ide-oda pakolása annál nehezebb, s ez bizony sok kitartást és gyakorlást igényel. Ami persze nem baj, hiszen jó agytorna és egyben komplex fejlesztő egyben élvezetes időtöltés is. Ajánlanám mindenkinek tabletnyomogatás helyett…. Még egy észrevétel: a gyerekek az iskolában ösztönösen az ujjaikat használják a számoláshoz – ez első osztályban még bocsánatos bűn, aztán szépen megtiltják és leszoktatják őket róla. Mint annyi kreatív dologról…. Jó lenne, ha minden iskolában tanítanának ősi fortélyokat, bölcsességeket és hagyományőrzést a sok felesleges felszínt kapirgáló haszontalan dolog helyett…

  • Éva:

    A tanulás örömét éreztem az utolsó feladatnál is. Nekem ez volt a legkönnyebb rész, mégis sikerült az egyszerűségét elrontanom azzal, hogy a kitöltést egy gyerekre bíztam. Hmm… Gyorsan helyrehoztam, hiszen ez a rész még éjjel kettőkor sem okozhat gondot, szorobánnal meg egyszerűen gyerekjáték. Köszönöm a türelmet, megértést, lehetőséget. :-)

  • Éva:

    A harmadik lecke előtt elképzelésem sem volt, hogyan lehet a rendelkezésemre álló eszköz segítségével osztani. Most már tudom a megoldást! Három részre tagolt szorobán. Figyelni kell arra, hogy az osztandó változik a visszaszorzások szerint. Az egyszerű osztásnál nincs gond. Köszönöm a leckéhez nyújtott ismertetőt.

  • Éva:

    A második lecke is nagyon tetszett, főleg a kettős golyóváltással történő műveletek. Hát itt azért visszakanyarodtam…a jegyzetemhez. Pedig egyszerű…10-et adunk hozzá, de a többletet, csak az 5-ös golyó váltásával tudjuk elvenni. Ennyi! Ott van előttünk a megoldást, csak élnünk kell vele. :-)

  • Mónika:

    A feladatokat érthetően, szemléletesen mutatták be. Igazán élvezet volt a tanulás. Remélem diákjaimnak is sok örömteli, tartalmas órát tudok tartani. Persze még addig nekem is sokat kell gyakorolnom, fejlődnöm.

  • Ágnes:

    Kicsit váratlanul ért, hogy jelentkezésem után “postafordultával” érkezett az első lecke, de sikerült öt napon belül megoldanom. Az már most látszik, hogy ami a gyerekeknek valószínűleg könnyedén megy, azt nekem (az 50-küszöbén) sokat kell majd gyakorolnom. Az első lecke után kicsit nehéznek tűnt a négy golyóval kirakható háromjegyű számok összegyűjtése, a javítókulcs megérkeztekor újranézve rájöttem, hogy a 251 és a 255 maradt ki a sorból. A váltásokat pedig azonnal elkezdem a videók alapján gyakorolni, hogy a következő leckénél már könnyebben menjenek. Azt is elhatároztam, hogy a jövő évi elsőseimet biztosan megtanítom ezt az eszközt használni!
    Várom Tutorom észrevételeit, üdvözlettel: Ágnes

  • Katalin:

    4. lecke után:
    Azt kell, hogy mondjam ” Egyik szemem sír a másik meg nevet “. Azért sír, mert már vége a E-tanfolyamnak és azért örülök és hálás vagyok, hogy megismerhettem ezt a fajta tanulási módszert. Minden percét nagyon élveztem, főleg az értékelést alig vártam, ( mint a gyerek az iskolában).
    Nagyon érthető és látványos volt minden videó és magyarázat. Ha lehetőségem lesz rá, akkor mindenképpen szeretném az eddigi tudásomat továbbfejleszteni. :)
    Egyet sajnáltam, hogy gépen keresztül kommunikáltam és nem személyesen, mert biztos, hogy nagyobb élmény lett volna a tanulás. Köszönetet szeretnék mondani azért ennek az E-módszernek, mert nagyon sok előnye van. Mindenkinek ajánlani fogom, mert fantasztikus volt! :)
    Tisztelettel:
    Katalin

  • Éva:

    Őszintén….Hát tényleg tetszett. Köszönöm a lehetőséget, hogy a tanfolyam keretein belül megismerhetem. Van lehetőségem látni 3. osztályos tanulókat szorobán órán. Hát van még mit tanulnom Tőlük. Pillanatok alatt tudnak az eszközzel számolni. Ővék a jövő! A szorobánnak sokat köszönhetnek. Ez itt a reklám helye…szorobánnal könnyebb az élet a matematika dzsungelében.

  • Katalin:

    Hű, egyre izgalmasabb! De nagyon kellett figyelnem, mert még nincs elég gyakorlatom hozzá.Gondolkodnom kellett néha a váltásokon, de sok gyakorlással biztos jobb lesz. Nagyon sokat segítettek a szemléltető videók.
    Köszönöm szépen a lehetőséget.

  • Katalin:

    Nagyon élveztem minden percét a tanulásnak. Először azt hittem,hogy nehezen fogom megtanulni az ujj használatot,mert balkezes vagyok,de rájöttem, hogyha a fejemben is rögzítem, akkor könnyebb lesz.
    Remélem,hogy a további feladatokat is meg fogom érteni! Nagyon jó, hogy minden vizuálisan bemutat, mert így sokkal érthetőbb!
    Köszönettel:
    Katalin

  • Dr. Vajda József:

    Kicsit korábban kértem, hogy kis figyelmet, kevesebb lendületet! Nem adja az eredményt olyan gyorsan a szorobán, mint egy zsebszámológép! Sőt, nem is fogja tálcán átnyújtani. A türelem egy ilyen eszköz esetében a legalapvetőbb! Hajtsa végre a feladatait sokkal lassabban, mondhatnám, szótagolva! A gyerekeknek érdekes módon az osztás a legkönnyebb és nem érdekli őket a maradék, csak a végén! Az osztás művelete ugyanaz, mint papíron. Ön ezt hogy csinálja írásban? Tegye úgy a szorobánon is!

  • Dr. Vajda József:

    Bizonyára az a gond, hogy mindent kutyafuttában kezel. Kis figyelem, kis gyakorlás és ugyanaz lesz a véleménye, ami a többieké. A zongora esetében is fontos az ujjrend és nem biztos, hogy nem tűnik az is kesze-kuszának! Ne csak hallgassa a zongorajátékot, hanem egyszer nézze is meg! Utána vonatkoztasson el!

  • Mónika:

    Egyre izgalmasabb, bár még csak a második leckén vagyok túl. Eddig nagyon élveztem a tanulást.

  • Ivett:

    4. Lecke után: Amikor elkezdtem ezt a tanfolyamot el sem tudtam képzelni, hogyan lehet ezen a golyós valamin számolni. Minden lecke után egyre büszkébben néztem az eredményeimet. Mivel rájöttem mennyire logikus a szorobán felépítése, már szégyenkezem, hogyan nem láttam én ezt át. Egy biztos, nagyon meg vagyok elégedve a bemutató videókkal és a magyarázatokkal. Köszönöm!

  • Mónika:

    A tanulás örömét érzem ezekkel a feladatokkal. Jól követhető, logikusan felépített oktatás. Köszönöm a lehetőséget.

  • Ivett:

    Az első lecke azért tetszett nekem, mert teljesen kezdőként a filmet és a leírásokat megnézve már magam is tudtam tájékozódni a szorobánon. Az eddig értelmetlennek tűnő golyó elrendezésben elkezdtem felismerni az okos, helyiérték szerinti elrendezést.
    Köszönöm

  • Márti:

    Örülök, hogy rátaláltam erre a tanfolyamra! Érdekes már így az első lecke után is. Figyelni kell , mert könnyen téveszthető. Kíváncsian állok a következő lecke előtt.

  • Anikó:

    Ötletesnek és érdekesnek találom az ellenőrző feladatokat, kíváncsian várom a harmadik leckét.

  • Ilona:

    Először azt gondoltam, hogy a szorzás könnyebben fog menni, mint az osztás. Meglepődtem, hogy az osztás teljesen a papír alapú számolási technikához hasonlít. Sokkal könnyebben ment az osztás, mint a szorzás. A következő meglepetés akkor ért, amikor rövid zárlatok álltak be szorzás közben. Olyan volt, mintha elfelejtettem volna az ötös és tízes váltásokat, holott csak akkor léptem tovább a 3. leckére, mikor azokat már jól begyakoroltam. Kár, hogy nincs fenn gyakorlásnak a vegyes váltás (ötös és tízes egyszerre). Nehezen szántam rá magam a feladatlap kitöltésének és beküldésének.

  • Ilona:

    Nagyon szépen köszönöm ezt a lehetőséget. Már régóta foglalkoztat a szorobán. Sok évvel ezelőtt láttam egy TV műsorban (Akkor még néztem TV-t. Már akkor levontam a következtetést, hogy akik ezt az eszközt használják, bámulatosan számolnak fejben. Végre magam is elkezdtem gyakorolni. Tanulságos volt számomra az első lecke után, hogy 4 vagy 5 golyóval hányféle számot lehet kirakni, és hogy mennyire figyelmesnek kell lenni a hibátlan feladatmegoldáshoz. A második lecke után már sokkal figyelmesebben oldottam meg a feladatokat. Remélem, hogy hamarosan akkora rutinra teszek szert a gyakorlás révén, hogy az a sebességben is megnyilvánul.

  • István:

    Az első leckén vagyok túl. A feladatok megmozgatták az agytekervényeimet. Nagyon tetszik, várom már a többi leckét.

  • Krisztina:

    A szorzás/osztás rész nagyon nehezen ment elsőre. Nem igazán a szorzás, hanem az osztás volt a fura. Egyszerűen nem fért a fejembe a maradékok ábrázolása a szorobánon. Rengeteget kellett gyakorolnom, és az előző leckéket is újra és újra áttanulmányoznom, hogy végül rájöjjek a dolog nyitjára. Most már értem, de ez volt a legnehezebb….

  • Krisztina:

    Második lecke.
    Egy kis összegzést írok, hátha segít azoknak, akik úgy járnak mint én. Tipikus diák hibák tömkellegét vétettem, és csak az mentett meg, hogy volt időm átgondolni, hogy mit is csinálok. Szemezgetések következnek.

    Szorobán számolás, 5ös, 10es, váltás nélküli és kettős váltásokkal vegyesen.
    no.1.: Én, “profi” módra igyekszem legalább minden második feladatot teljességgel túlkomplikálni. Akkor is kettős váltás lesz, ha csak le kéne húzni róla három kis golyót! De nem. Már 100at adtam hozzá, és még mindig nem vettem észre…

    no.2.: Az a jelenet, amikor meg vagyok győződve arról, hogy ha kivonok 6-ot egy 3-ra végződő számból, akkor előbb kivonok 10et (eddig ok) majd hozzá adok 5öt (ok) majd ahelyett hogy elvennék 1et ( jó megoldás) mindenáron hozzá akarok adni még 3at mert -10+8=6?

    no.3.: Az az érzés, amikor hosszasan ülök a szorobán fölött és nem értem, hogy miért adtam hozzá két golyót, amikor el kellett volna venni belőle? (és persze egy több lépcsős művelet végén veszem észre)

    Piti hibáknak tűnnek, de nagyon is bosszantóak, főleg hogy adott pillanatban az ember azt veszi jó megoldásnak. Gyakorlás és a feladat átlátása meg türelem kell ahhoz, hogy ne elkapkodja a jó választ az ember.

    Ezeket egy kis vidámság kedvéért írtam le, amolyan betekintés gyanánt a gyakorlás rejtelmeiből.

  • Krisztina:

    Már volt szerencsém ehhez a taneszközhöz kutyafuttában, és ami azt illeti úgy is tekintettem át az első leckét, bár bízom benne, hogy azért sikeres lett, nem lepődnék meg az ellenkezőjén sem. Mindenesetre örülök, hogy elkezdtem, ígéretesen hangzik, ami új volt számomra, az az ujjak meghatározott sorrendje. Ha belegondolunk, a japánoktól kitelik, h mindent leszabályozzanak. Majd igyekszem arra odafigyelni. Viszont az ujjtartásos, a “A szabályos ujjhasználat gyakorlása” rész nálam teljes kudarc volt. Azt sem értettem, hogy mit akar az ábra mondani. Lehet hogy csak nekem ilyen kesze-kusza, ha igen, akkor úgy is megértem a későbbiekben.

  • Orsolya:

    Sok éve tanítok és szeptembertől újra első osztályosokkal kezdek, ezért is gondoltam, hogy itt a lehetőség, hogy egy régi álmom teljesüljön: szorobánt használni az órákon. Ahogy egyre többet foglalkozom vele, annál biztososabban érzem, hogy ez egy jó döntés. Igaz, még nagyon az elején járok, de úgy érzem egyre inkább elkötelezettebbé válok.

  • Gábor:

    Örülök, hogy megismerhettem a szorobánt, nagyon élveztem a feladatokat, és izgalommal vártam mindig a javítást. A kislányom 2. osztályos, és most szembesültünk, hogy sajnos vannak gondok a tízesátlépéssel elvégezhető összeadásnál, kivonásnál. Megmutattam neki, hogyan is működik a szorobán, 2-3 alkalom után megértette az elvét, és már jobban számol fejben. Köszönöm.

  • Anikó:

    Nagyon érdekesnek találtam az első leckét, egy ültő helyemben elvégeztem a feladatokat, érdekesnek találtam őket. Alig várom a következő feladatsort!

  • Edit:

    A 4. lecke is könnyen tanulható volt. Köszönöm a lehetőséget, hogy részvehettem a képzésen! Csak ajánlani tudom mindenkinek!!!! Folyt. köv.

  • Edit:

    A harmadik lecke nagyon érdekes volt. Gyorsan és könnyedén elvégezetm a feladatokat, mert naponta használom a szorobánt és kezdem megszeretni.

  • csilla:

    Nagyon szépen fokozatosan lehet haladni. A kicsi fiam (8 éves) is szívesen tanul velem. Együtt gyakorolunk. (2015-ben:Japánban a szorobán használata 465 éves szerintem)

  • Andrea:

    Érdekes volt a mértékváltás szorobános megközelítése. Az időváltás esetében kicsit gondolkodtatóbb a nem tízes “váltás” használata. Rengeteg rutinfeladatra lenne szükség, hogy a tevékenység gyors, pontos legyen. remélem lesz rá idő, bár minden évben egyre feszítettebb a tempó, egyre több a munka. Köszönöm a lehetőséget, hogy megismerkedhettem ezzel a módszerrel is. Jó, hogy van egy felület, ahol segítséget lehet kérni a későbbiekben is.

  • Erika:

    Köszönöm ezt az élvezetes betekintést a szorobán világába. Nagyon jók a magyarázatok, szemléletesek és könnyen érthetőek. Gondolkozom a 30 órás tanfolyam elvégzésén is.

  • Andrea:

    Igazából a százhúsz órás kötelezhöz kerestem tanulnivalót és már kicsit telítve vagyok a tehetséggondozással, a felzárkóztatással, a projektmódszerrel, a konfliktuskezeléssel… Valami másra vágytam, valamire, ami gyakorlatiasabb, hasznosabb, azonnalibb. Így találtam rá a szorobánra. Ismertem, mindenki ismeri, aki tanít, de szervezetten még nem tanítják. Eddig nem nyúltam hozzá, mert korrábbi igazgatónk nem pártolta, de engem mindig érdekelt.
    Az első leckén hamar túl jutottam, nem tűnik nehéznek, de érezhető, hogy sok-sok gyakorlást igényel. Nagyon kell a rutin hozzá.
    Remélem a gyerekeimnek is tetszeni fog.
    Várom a 2. lecke kihívásait.

  • Erika:

    A harmadik leckét is nagyon élveztem, könnyen ment a gyakorló feladatok megoldása. Az ellenőrző feladatoknál már a saját szorobánomat használtam. Várom a további feladatokat.

  • Erika:

    Az első leckét nagyon élveztem, tetszettek az ellenőrző feladatok. Saját szorobánom még nincs, de remélem, hamarosan megérkezik a rendelésem. Várom, hogy ne csak a virtuális szorobánon gyakorolhassak.
    Kíváncsi vagyok, hogy az alapműveleteknél és mértékváltásoknál milyen eredményesen tudom majd használni az eszközt.

  • Beáta:

    Érdekesnek tartom a tanfolyamot. A szorobánnal való összeadás-kivonás logikus és könnyen érthető.
    Örülök, hogy alkalmat kaptam a megtanulására.

  • Eszter:

    Nemrég fedeztem föl a szorobánt. Nagyon sajnálom, hogy ‘annak idején’, gyerekként, nem is hallottam a létezéséről. Remélem, hogy negyven éves fejjel sem késő megtanulni, hogyan kell a szorobánnal számolni s így már a gyermekeimnek én megtaníthatom, hogy a számolásnak van egy egyszerű és nagyszerű módja is. Ha tőlem függne, kötelezővé tenném, hogy a matektanárokat/ tanítók megtanulják, hogyan kell használni a szorobánt – sok gyereknek segítségére lenne ez az eszköz!

  • Alby:

    Szerintem a szorobán használatának gyorsasága a váltások gyorsasága. Ha gyorsan tudsz váltani, gyorsan tudsz számolni. Ha valaki begyakorolja a váltásokat és pl. a 4+2 helyett rögtön 5-3-at gondol, és azt húzza a golyókkal, akkor gyorsabban jut a végeredményhez. A gyerekek, fiatalok biztosan jobbak ebben, de nem adom fel :-).

  • Manuéla:

    Befejeztem a 4. leckét is. Nagyon köszönöm a lehetőséget, nagy élmény volt ennyi új dolgot tanulni. Azt gondolom, hogy ezek segítenek hozzá, hogy ne égjünk ki a pályán. Tökéletesen felépített leckék voltak, egy pillanatig sem okozott nehézséget megérteni az új anyagot, nagyon jók voltak a videofelvételek és a gyakorlási lehetőségek is. A szorobán pedig egyszerűen elvarázsolt. Még egyszer mindent köszönök.

  • Manuéla:

    A harmadik leckében az osztás különösen tetszett, a feladatoknál a szorobánon szorzással ellenőriztem az osztást, hogy nem hibáztam-e. Nagyon érdekes volt, de mielőbb be kell szereznem egy igazi szorobánt, mert a virtuálistól a végén már jojózott a szemem (3 tengelyest ideiglenesen készítettem gyöngyökből, de ezeknél már nem tudtam használni). Érdekes lehet mindezt megtanítani is a gyerekeknek…
    Továbbra is köszönöm!

  • Manuéla:

    A második lecke is elvarázsolt, de azért meg is ijedtem egy kicsit… Nálunk a tízes átlépés is nehezen szokott menni, hát még a kettős átváltás. Viszont az interneten több helyen is ajánlották diszkalkuliásoknak és figyelemzavaros kisgyerekeknek. Áttanulmányoztam a tanmenetet is, valószínűleg nekünk teljesen át kellene alakítanunk a logopédusaink segítségével. Lelkesedésem nem hagyott alább, legalább tornáztatom egy kicsit az agyamat.
    Nagyon köszönöm.

  • Manuéla:

    Nagyon tetszett az első lecke, sokat segít, hogy végiggondoljam, hogyan kellene a gyerekeknél az előkészítést megalapozni, milyen nehézségek várhatóak. Hozzánk általában gyenge finom motorikával érkeznek és problémát okoznak az irányok is, ezek fejlesztésére is nagyon jónak tűnik. Ezen kívül a monotóniát is megtöri az órán, a figyelmet is fejleszti.
    Az ellenőrző feladatok megleptek, azt gondolom van mit dolgozni a figyelmemen…
    Nagyon köszönöm a lehetőséget.

  • Hajni:

    A mértékegységek kirakása, átváltása nagyon logikus, érthető.Közben nem kell az átváltásokon gondolkodni, nagyon jól alkalmazható a mértékváltó szalag. Köszönöm a lehetőséget, hogy a tanfolyamon megismerhettem ezt a csodálatos segédeszközt.

  • Hajni:

    Szorzáskor, osztáskor a számolást ugyanúgy végezzük, mint papíron.Monotónia ellen kiváló ilyenkor szorobánon folytatni a gyakorlást.Biztos, hogy ezért használni fogom fejlesztő órán.

  • Nóra:

    Nagyon tetszett ez a – nekem 15 órás “ismerkedés” a szorobánnal. A mértékegység átváltások ebben a formában történő szemléltetése egész biztosan sokkal érthetőbbek a tanulóknak. Sokat segítettek a szemléltető videók. Köszönöm a lehetőséget.

Írja le a hozzászólását!