Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Hozzászólások

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

615 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Dorina:

    Túl a második leckén :) A kezdeti értetlenkedés után ezt a leckét nagyon gördülékenyen vettem. Az összeadás és a kivonás számomra könnyen megtanulható volt a szorobánon. Várom a 3. leckét!

  • Dorina:

    A tanítói munkám használatához szeretném a szorobánon való számolást eljsajátítani. Egyenlőre még jagyon az elején tartok, de idővel biztosan ráérzek a használatára :)

  • Gabriella:

    Nagyon élveztem a tanulást. A régi gondolkodásmódban az volt a fontos, hogy mennyihez adunk, a szorobánban pedig az, hogy mennyit adunk egy számhoz. A mértékegység átváltást ugyanilyen módon, táblázat segítségével tanítottam. Örömmel láttam, hogy ez ugyan az! A gyerekek megértették, nem okozott nekik problémát. Köszönöm az élményt, amiben részesülhettem!

  • Gabriella:

    Az osztás elsajátítása több időt vett igénybe, pedig ugyan olyan mint, ha papíron számolnék. A szorzás sokkal könnyebb.

  • Móni:

    A szorobános ujjhasználat, számképek nagyon tetszenek, könnyű értelmezni. A három szorobános váltást így megismerni számomra remek volt, sikeresen oldottam meg azokat a váltással járó feladatokat. Kíváncsian várom majd a 30 órás lehetőséget, hogy jobban elmélyülhessek.

  • Móni:

    Köszönöm ezt a lehetőséget, hogy megtanulhatom. Kíváncsian várom a további fejlődési folyamatokat. Már látom, hogy valóban sokoldalú fejlesztési lehetőség rejlik ebben a csodálatos eszközben. Már imádom! A következő osztályomnál szeretném beépíteni mindennapjainkba.

  • Gabriella:

    Véletlenül találtam rá a szoroban.hu oldalára még tavaly. Kíváncsivá tett, ez az új gondolkodási mód, és önállóan már nézegettem, hogyan működik ez a számolóeszköz. Nem szóltam senkinek, az én titkom volt, hogy tanulgatom. Aztán a nyáron az egyik kolléganőm megajándékozott egy szorobánnal, pedig semmiről sem tudott, mintha megérezte volna. A következő, már közös vágyunk, hogy a tanításban is használhassuk.

  • Mária:

    Vártam izgatottan, hogy vajon kapok-e újabb leckét. Örültem a második feladatlapnak. Mindent meg is csináltam azon frissiben. A váltásokat könnyen kiokoskodtam, nehézséget az elnevezések okoztak, ahogy a javítást látom. Meg is állapítottam, hogy az elnevezéseket – ötös vagy tízes, esetleg kettős váltás_ jobban be kell vésnem.
    Köszönöm a javítást és a bajlódást is.

  • B:

    Mindig érdekelt a szorobán, mióta hallottam róla és láttam szorobánt használó gyermekeket. Örülök neki, hogy rátaláltam erre az oldalra és lehetőségre a tanulásra. Nyugdíjasként azt remélem, hogy talán egyre később butulok el, ha mindig tanulok valami jó dolgot.
    Köszönöm szépen.
    További jó egészséget kívánok.
    Üdvözlettel. B

  • Evelin:

    Az első lecke meglepően könnyen ment, pedig sosem használtam korábban az eszközt. Minden nagyon egyértelmű és részletes volt. Köszönöm a belefektetett munkát!

  • Alexandra:

    Nagy öröm volt számomra, hogy lehetőségem nyílt eddigi szorobán tudásom megerősítésére. Az oktatófilmeket nagyon hasznosnak találtam. Jól érthetőek voltak. Biztosan használni fogom azokat. Nagyon jó volt, hogy az elküldött ellenőrző lapokra hamar megkaptuk a válaszokat és a következő lecke anyagát.

  • Bogi:

    Az alapozó tanfolyamot befejezve, összefoglalásképpen azt emelném ki, hogy mennyire jól és gyakorlatiasan adták át a tanfolyam tudásanyagát. A leckék felépítése jól érthető, megfeleő segítséget megkaptam. Köszönöm a lehetőséget!

  • Kriszti:

    Szeretek a szorobánon dolgozni. A fogalmakat még kicsit ki kell tisztítanom a fejemben. Most már tudom, hogy a tízes helyiértéken végzett váltás is ötös váltás. Menni fog! Köszönöm!

  • Bogi:

    A szorzás, osztás lecke igazán jó figyelemfejlesztő gyakorlat. Elég sok felé kell figyelni és még helyesen is számolni közben, ez már igen összetett feladat. Nagyon élvezem a szorobánon való számolást, alig várom, hogy tanítványaimmal is kipróbálhassam az alapokat.

  • Bogi:

    A 2. leckében tanultakat tömören úgy tudnám összefoglalni, hogy “újszerű agytorna”. A váltások, főleg a kettős váltás, olyan logikai gondolkodást kíván meg, amit más területeken nemigen használunk. Jó fejlesztési lehetőséget látok benne.

    A tananyag felépítése átlátható, jól követhető, megfelelő segítséget kapunk a tananyag elsajátításához.

  • Kriszti:

    Nagyon élveztem az első leckét. Különösen az ujjakon való számkép-megjelenítes tetszett. Az egész család beszállt a jatékba. Izgatottan várom a következőket!

  • Bogi:

    A tananyag átadásának módja jól szerkesztett, érthető. Nagyon gyakorlatias, azt gondolom ez nagyon fontos. A lecke végén lévő feladatok nem sematikusak, logikus gondolkodásra sarkalnak, élvezettel oldottam meg őket.

  • Erika:

    A tanfolyam elkezdésével az volt a célom, hogy kellő jártasságot szerezzek a szorobán használatában és a matematika tanítás során alkalmas, hasznos segítő eszközt tudjak tanítványaim kezébe adni.
    A bontások, pótlások megtanulásában is látom, hogy mennyire sokat fog jelenteni.
    A feladatok többsége könnyedén ment, minden nap vártam az alkalmat, hogy le tudjak ülni gyakorolni.
    A kettős váltás számomra még lassan megy.
    A szorzás, osztás viszont sokkal egyszerűbb, mint ahogy azt korábban feltételeztem.

  • Katalin:

    Kedves Vajda József!
    Köszönöm az ingyenes oktatás lehetőségét! Régóta foglalkoztat a szorobán megismerése és használati lehetősége a matematika oktatásban. Kíváncsisággal indultam neki ennek a tanfolyamnak. Bízva ennek az eszköznek és módszernek a hatékonyságában, legyen szó tehetséggondozásról vagy felzárkóztatásról. Érdekesek és változatosak a feladatok. Munkám során is arra törekszem, hogy tanítványaimat úgy késztessem gondolkodásra és cselekvésre, hogy ne unalmas száraz tanagyagként, számonkérésként éljék meg a számok csodálatos világát. A szorobán is mindennapjaink részét fogja képezni a tanórákon, délutáni foglalkozásokon.

  • Gabi:

    Nagyon élveztem az első leckét, várom a következőt. Szeretném megtalálni annak a lehetőségét, hogy tanítványaimmal szorobánozzunk.

  • Friderika:

    A mértékváltások tanításánál már alsóban, míg a tizedestörteknél 5. osztályban is nagy hasznát fogom venni az itt tanultaknak.

  • Friderika:

    Eddig csak az összeadás-kivonás műveleteit ismertem szorobánnal. Fantasztikus érzés, hogy a bonyolultabb műveletek elvégzése is milyen egyszerű ezzel az eszközzel! Egyre jobban szeretem használni!

  • Dorina:

    Nagyon köszönöm a lehetőséget és a bizalmat,hogy elvégezhettem a tanfolyamot. A mértékegység átváltással először bizonytalan voltam, hogy sikerül-e a lecke, de rájöttem a logikájára. Nagyon jó, hogy látom magam előtt.A munkafüzetekkel pedig elmélyíthetem a tudásomat

  • Friderika:

    Szeptembertől elsőseim lesznek (26 kis lurkó), nekik szeretném tanítani a szorobán használatát, megismertetni őket ezzel a fantasztikus eszközzel, mely érdekes, izgalmas, gyors gondolkodásra késztet és leköti a gyerekek figyelmét.
    Én nagyon szeretem használni, és már fejben is próbálok szorobánozni. Remélem hamar eljutok majd egy magasabb szintre, nem szeretnék a pici elsőseimmel szemben alul maradni! :-)

  • Mónika:

    Az összeadást és a kivonást nagyon logikusnak találtam, de egyáltalán nem tudtam elképzelni, hogyan lehet szorzást és osztást végezni a szorobánon. Nagyon jól követhető a magyarázat és az ellenőrző feladatok is sokat segítettek a gyakorlásban. Érdeklődéssel várom a folytatást.

  • A szorzás-osztás is egyszerű és logikus a szorobánon. Kíváncsi vagyok a gyerekek hogyan fognak viszonyulni hozzá. A gyakorlás hiány miatt nem érzem még kézenfekvőbbnek a szorobánnal való számolást a hagyományos módszerhez képest, de minenképpen nagyon érdekes és gyerekeknél szerintem érdemes párhuzamosan haladni a két módszerrel mert mindenképpen hasznukra válik a kétféle gondolkozásmód.

  • Nagyon érdekes! Főképp az szórakoztat, hogy meggondolkoztat. Mintha egy ” új kisdiákot” nevelnék fel magamban! Várom az újjabb provokálást, agytornát!

  • Mónika:

    Örülök, hogy belevágtam a tanfolyamba. Már gondoltam rá korábban is, hogy szívesen kipróbálnám, de nem találtam hozzá megfelelő módot. Ez az online tanfolyam nagyon ígéretesnek tűnik. Még csak az első leckén vagyok túl, de lelkesen várom a folytatást. Izgalmas számomra ez a fajta gondolkodásmód.

  • Marika:

    Még nagyon kezdő vagyok az eszköz használatában, így lassan tudom csak végezni a feladatokat. Többször meg kell gondolnom, hogy milyen váltásokat kell végrehajtanom. Más fajta gondolkodást igényel a használata, mint amit megszoktam.

  • Anita:

    Nagyon örülök, hogy belefogtam a szorobán tanulásba. A 4 leckés tanfolyam egy kis ízelítőt adott számomra, milyen nagyszerű dolgokra lehetünk képesek ezzel a szuper eszközzel! Mindenkinek csak ajánlani tudom ennek használatát! A jövőben szeretnék jobban elmélyülni ezen eszköz használatában. Sajnálom, hogy a gyerekek számára nem érhető el minden iskolában. Sokkal egyszerűbb a műveletek megértése és kivitelezése. Kislányommal az összeadás és kivonás alapjait sajátítottuk el eddig és úgy érzem, a logikája sokat fejlődött az eszköz segítségével! Nagyon köszönöm a lehetőséget!

  • Judit:

    Kedves Vajda József Úr!

    Nagyon köszönöm a segítő hozzáállását! A tanfolyamot a saját hibámból húztam el nagyon sokáig, Ön mégis lehetőséget adott rá, hogy befejezzem. Embersége, hozzáállása, a szorobánba vetett hite lenyűgöző, követendő. Köszönöm!

  • Anita:

    Nagyon tetszik a szorobán használata. Eddig nem volt szorobánom, a számítógépen használtam a kis szorobánt! 7 éves kislány anyukájaként fogtam bele a tanfolyamba. Sok jót hallottam a szorobánról. Sajnos nálunk az iskolában nem tanítanak vele. Ezért döntöttem úgy, hogy megtanulom, és átadom kislányom számára is a tudást! Jövőre lesz másodikos, amikor a szorzótábla tanuláshoz szeretnénk segítségül hívni a szorobánt! A nyáron pedig az összeadást és kivonást szeretnénk begyakorolni! Köszönöm a lehetőséget és várom a folytatást! :)

  • Zsike:

    Köszönöm a lehetőséget, hogy itt tanulhatok. A gyermekeim miatt vagyok itt, szeretném, ha ők is elsajátítanák ezt a tudást.

  • Csilla:

    A legjobban a két kézzel 99-ig történő számolás tetszett, és tényleg megegyezik ez a szorobán logikájával.

  • Ildikó:

    Nagyon örülök, hogy belevágtam ebbe a tanfolyamba. Kicsit más gondolkodásmódot igényel, mint az általunk eddig megszokott számolás, mégis a gyakorlás után nagyonis logikusnak és könnyűnek tűnt. Még sokat kell gyakorolnom, de szerintem megéri. A szorzás/osztás és a mértékváltások különösen szemléletesek, szerintem kisfiamnak is tudok majd segíteni. Ajánlom mindenkinek.

  • Zsuzsanna:

    Az oktatófilmek segítségével egyre jobban el tudok mélyülni az eszköz használatában. Alig várom azt a pillanatot, amikor a gyerekeknek is megmutathatom majd a szorobánt!

  • Judit:

    A szorobán használatával a mértékváltás valóban egyszerűbbnek, közérthetőbbnek tűnik.Logikusan felépített, könnyen tanítható és tanulható ily módon az átváltás. Emellett számomra bebizonyosodott, hogy e műveleteknél igazán nagyon fontos a megfelelő ujjhasználat. Nagyobb odafigyelést és valóban sok gyakorlást igényel.

  • Judit:

    Az eddig tanultak alapján a szorzás és az osztás is logikusan felépített, könnyen megérthető volt számomra. Itt már nagy szerep jut a segédujjnak és magabiztosabban kell kezelni a szorobán szinte összes tengelyét. Újra bebizonyosodott,hogy gyakorolni és gyakorolni márpedig kell!

  • Krisztina:

    Sokat hallottam a szorobánról, de még eddig nem volt alkalmam megismerkedni vele. Nagyon örülök, hogy belevágtam, sok lehetőséget látok benne. Mivel a gyerekek többsége vizuális képekben gondolkodik, így bízom benne, hogy a szorobánon való számolással nagyobb számolási rutinra tesznek szert.
    Köszönöm,hogy megismerkedhettem az alapokkal, de még nagyon sokat kell gyakorolnom ahhoz, hogy ez automatikussá váljon. Köszönöm a lehetőséget!

  • Zsuzsanna:

    A számok kirakásában, leolvasásában és az ujjhasználatban már egészen jól haladok. A váltásos műveleteket a lecke azon részében könnyedén megcsináltam, a végén viszont már igen csak gondolkodnom kellett. Sok gyakorlást igényelnek a váltásos műveletek.

  • Judit:

    Minél előrébb haladunk az anyaggal, annál érdekesebbnek tűnik az eszköz használata. A szabályos ujjhasználat és a számképek könnyen érthetőnek és tanulhatónak bizonyultak számomra, és bár az összeadástól és a kivonástól kissé tartottam- ez is elvarázsolt. A váltások azok, amikre nagyobb figyelmet kell fordítanom és többet kell még gyakorolnom.Kíváncsian várom a következő leckét!

  • Anikó:

    A szorzás és az osztás kevésbé okozott gondot, mint az összeadás, kivonás. Meg is lepődtem. Lelkesen használom az eszközt, kíváncsi vagyok mikorra leszek készségszinten. Ezt még most igen távoli jövőnek érzékelem.

  • Eszter:

    Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy kipróbálhatom a számolás ezen módszerét. Fantasztikus élmény, izgalmas, gondolkodtató feladatok a lecke végén. Alig várom, hogy tovább és tovább haladjak , bár a tempóm még bőven hagy kívánnivalót maga után.Remélem sok gyakorlással ezen is javíthatok.

  • Zsuzsanna:

    A szorobánt még nem, de abakuszt már használtam korábban. Azt gondoltam az is hasonló módon működik. Már látom, hogy nem így van. Bízom magamban és a tanfolyamban, hogy a végére sikerül elsajátítanom a megfelelő tudást az eszköz használatához és sikerül majd a gyerekeknek is továbbadnom.

  • Anikó:

    Köszönöm a lehetőséget. Örülök, hogy megtanulhatom, s tanítványaimmal kipróbálhatom ezt a hasznos számolási segédeszközt. A távoktatás ezen formája tetszik. A tananyag jól követhető, élvezetes a gyakorlás. Kíváncsian várom a feladatsorokat, kiértékelésük mindig izgalommal tölt el. Ajánlom mindenkinek!

  • Katalin:

    A második lecke kellő begyakorlása bizony időigényesebb volt számomra, de a sikerélmény nem maradt el. Az áhított gyorsaságtól még messze vagyok, ezért az egyes feladatokat többször is elvégeztem.
    Kicsit bosszantott, hogy a 8-10 művelet elvégzése közben néha “elvesztem a fonalat” és elölről kell kezdenem a műveletek elvégzését. Így egyenlőre papíron jegyzem a részeredményeket. Ennek köszönhetően az esetleges hibát jobban megtalálom.

  • Melinda:

    Amikor jelentkeztem a tanfolyamra, kicsit tartottam attól, hogy online oktatásban vajon mennyire fogom tudni elsajátítani az alapvető ismereteket. Amikor azonban végignéztem a filmeket, s belekezdhettem a gyakorlati munkába, minden korábbi félelmem elszállt. Nagy élvezetet jelent számomra a számolás ezen módja. De egy biztos: rengeteget kell még gyakorolnom ahhoz, hogy olyan gyors legyek, mint az iskolás gyermekek a kisfilmeken :). Köszönöm szépen a lehetőséget!

  • Judit:

    Hallottam már a szorobánról azelőtt is, de eddig még nem volt alkalmam ismerkedni vele.Örülök hogy belevágtam, mert érdekesnek, izgalmasnak tűnik ez a fajta számolási módszer-másfajta gondolkodást igényel. Nagyon tetszett a látott anyagokban, hogy a gyerekek mennyire magabiztosan és gyorsan tudják használni az eszközt. Biztos vagyok benne hogy sokat kell majd gyakorolnom, de remélem hogy én is hasonló profizmusra tudok majd szert tenni!

  • Réka:

    A szorobán nagyon jó szemléltető eszköz. Általa sokkal könnyebben felfoghatók a matematikai alapok.
    Nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy megismerhettem az alapmódszereket ezen a remek szerkezeten. A személyes tanácsadásért külön hálával tartozom. Számomra mindig jó érzés újat tanulni, más szemszögből látni a dolgokat.

  • Réka:

    Én balkezes vagyok, de egyáltalan nem okoz gondot jobb kézzel kezelni a szorobánt. A számolás segítésén túl a finommotorika fejlesztését is segíti az eszköz, és talán a gyerekeknél a másfajta “babrálások” is lecsökkennének. A következő osztályomnál szeretném beépíteni a matematika órákba.

Írja le a hozzászólását!