Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

554 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Istvánné:

    Most először találkoztam a szorobánnal. Felkeltette az érdeklődésemet. Az oktató videókat nagyon hatékonynak ítélem meg.Sajnos az eszközt nem tudtam kézbe fogni, csak virtuális formában alkalmazhattam a gyakorláshoz. Az ellenőrző feladatlap példáit átgondoltabban kellett volna megoldanom.Ha iskolánkban lehetőség adódik a szorobán alkalmazására, akkor a gyermekek biztosan nagy élvezettel fogják azt használni és segítségükre lesz a műveletek elvégzésében.
    Köszönettel:egy a nyugdíj előtt álló tanítványa.

  • Réka:

    A szorzás-osztáshoz nyilván nem elég kézen vagy érmék segítségével számolni – jó, hogy van virtuális szorobán-, de valóban kellemesen csalódtam. Ha már kicsit is rutinosan megy az összeadás-kivonás, nem okoznak nagy gondot az újabb műveletek. Jegyzetelés nélkül nagyon oda kell figyelni, hogy épp melyik lépésnél járunk, de ha ez megvan, jóval gördülékenyebbnek látom ezt a módszert az eddig ismert papíron számolásnál.

  • Éva:

    Még nagyon az elején járok a tanulásnak. Kihívásnak éltem meg az első feladatsort. Érdeklődést felkeltő. Olyan érzéseket keltet bennem, mint amikor egy nehéz keresztrejtvényt akarok megoldani. Adrenalin növelő.

  • Ági:

    A tanulás minden percét élvezem. Fantasztikus eszköz a szorobán. Csak ajánlani tudom,fejleszti a memóriát, koncentrációt.

  • Réka:

    A váltással járó műveletektől féltem. Főleg a kettős váltás riasztott el eleinte. Aztán ahogy gyakorolgattam (nem többet, mint amit a lecke előírt), azon kaptam magam, hogy kezdem automatikusan helyesen végezni az összeadásokat, kivonásokat váltástól függetlenül. Persze a tempón még bőven van mit javítani. Tetszik, ahogy átformálódik az agyam közben. A lecke felépítése olyan, hogy az előrehaladással szinte észrevétlenül lopódzik be a tudás a fejembe, és meg is marad a sok gyakorlati példának kőszönhetően.

  • Anikó:

    Az eszközt ismertem, számokat tudtam már rajta képezni, de a szabályos ujjhasználattal nem voltam tisztában. Több gyakorlásra van szükségem, hogy a berögződött rossz mozdulatok helyessé váljanak. Nagyon élvezem, köszönöm!

  • Réka:

    Izgalommal nyitottam meg az első leckét. Az ellenőrző feladatoknál a matek versenyek kellemes, nosztalgikus érzése fogott el. Hasznos, hogy az androidos telefonomon is működik minden (kivéve a virtuális szorobánt, de ahelyett vannak kezeim és érméim).
    Kíváncsian várom a folytatást.

  • Miklós:

    Szeretnék majd odáig eljutni, hogy az unoká(i)mnak is el tudjam magyarázni, meg tudjam mutatni a szorobán használatát.

  • Henrietta:

    Láttam már szorobánt élőben is, de még soha nem használtam. Felkeltette az érdeklődésemet a tanfolyam, gondoltam kipróbálom. Eddig nagyon tetszik, egyre jobban rááll az agyam erre a gondolatmenetre. Kíváncsi vagyok szorzás osztás témakörben hogyan működik.

  • Krisztina:

    A harmadik leckében nagyon sokat jelentett nekem a gyakorlóanyag. Ezek a műveletek nagy koncentrációt igényeltek, egy idő után azonban már magabiztosan értettem, hogy részeredményekkel dolgozok a szorzásnál és az osztásnál. Csodálom, hogy mennyire követhető és gyors így a számolás. Gyerekeknél nagy segítség ez a fajta műveletvégzés, tisztán kezelhetik az egyes helyiértékeket, ez gondolom később a fejszámolást is gyorsítja, megerősíti. Szemléletes a maradék kérdése is. Szívesen tanítanék így matematikát.

  • Zsuzsa:

    Köszönöm a lehetőséget a tanfolyam elvégzésére! A gyermekemnek a közeljövőben az iskolában lehetősége lesz a szorobán használatának az elsajátítására. Bennem is felébredt a kíváncsiság, hogy megtanuljam a szorobánon való számolást. A leckék jól követhetőek, a gyakorló feladatok nagyon hasznosak, főleg a kezdeti szakaszban. Kíváncsian várom a folytatást!

  • Krisztina:

    Szívesen végeztem a műveleteket a második leckében. Az első feladatoknál nagyon kellett figyelnem az ötös és tízes váltások közötti különbségre. Nagyon precíz, logikus,követhető a lecke, biztos alapozás. Köszönöm a lehetőséget.

  • Ági:

    Nagyon tetszik, hogy nem a megszokott módon számolok. Még csak a második leckénél tartok, de már nagy változásokat látok koncentrációmban, gyorsabb lett a szövegértésem. Az órák minden pillanatát élvezem. Köszönöm Vajda Tanár Úr támogatását!

  • Ágnes:

    Munkám során gyakran találkozom számolási nehézséggel küzdő gyerekekkel. Nagy reményekkel indultam neki ennek a tanfolyamnak, hogy hátha ennek az eszköznek és módszernek a segítségével tanítványaim előrébb léphetnének, és a sok kudarc helyett egy kis sikerélményhez jutnának a matematika tanulása terén. Még csak egy-két alkalommal nézegettük az egyik diszkalkuliás kisfiúval. Hosszan, figyelmesen dolgozott a számok ábrázolását megértette, le is tudta őket olvasni a szorobánról. (Az ujjak használatát még mindkettőnknek szokni kell.) Az átváltás nélküli összeadást és kivonást a szorobán segítségével ügyesen el tudta végezni.

  • Gyuláné:

    Nagyon jólesett a szorzás és az osztás gyakorlása, bár bevallom, a többjegyűvel való osztásnál még vannak nehézségeim. Gondolom, a gyakorlás majd meghozza gyümölcsét. Nagyon tetszett az ide tartozó szemléltető anyag és a gyakorlatok is. Várom a következő feladatokat.

  • Edit:

    Élveztem, hogy nem a megszokott módon gondolkodtam. Ugyan még az ismerkedésnél tartok, de bízom benne, hogy sikeresek leszünk együtt.

  • Krisztina:

    Nagy öröm sok-sok év után újra foglalkozni, számolni a szorobánnal. “Újrakezdőként” is nagyon hasznos az alapoktól átismételni minden apró lépést. Nagy segítség ebben a jól követhető, részletes, élvezetes interaktív tananyag.

  • Gyuláné:

    Kedves Tanár Úr!
    Köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehetek az ingyenes tanfolyamon. Az első lecke ellenőrzése után vagyok. Nem számítottam rá, hogy vasárnap éjjel még meg kell erőltetnem az agyam. Be is csúszott egy hiba. Látom, hogy nagyon komolyan kell vennem a tanulást.
    A tanítvány

  • Krisztina:

    Lelkesen kezdtem hozzá a tanuláshoz. A matematika tanításában rendkívül fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek gondolkodjanak, egyik ismeretre épüljön a másik, és tapasztalati úton épüljön be az ismeret a már meglévők közé. Nagyszerű eszköznek látom a szorobánt. Tökéletes a számrendszeres gondolkodás kialakításának befejező fázisában. Megkönnyíti a tanulást a videó. Jól követhető a tananyag, érthető a feladatlap is. Szívesen tanulok.

  • Péter:

    Kedves Tanár Úr. nagyon szépen össze van rakva az anyag. Világosak és tiszták a magyarázatok, szemléletes a tanítás. Jók a keresztellenőrzések. Nagy öröm újra számolni tanulni, igaz “kicsit” másként. Hálás köszönetem érte. Péter

  • Péter:

    Nagyon nagy élmény újra számolni tanulni, igaz “kicsit” másként. A leckék nagyon jól fel vannak építve, ismétléssel rögzítik a tanulóban a lényeges ismereteket. A kereszt ellenőrzések is nagyon jók. A példák jól meg vannak választva. Tiszta, jól összerakott anyagot kaptunk. Hálás köszönetem érte.

  • Vanda:

    Végeztem a tanfolyammal. Sikerült nagyon rövid idő alatt elvégeznem, de nagyon sok élménnyel gazdagodtam. A mértékváltást eddig nem próbáltam a szorobánon és hihetetlen milyen jól lehet vele szemléltetni. A gyerekeknek is könnyebb lesz így megérteni és átlátni a váltásokat és az óráimon használni is fogom ezt a lehetőséget. Köszönöm szépen az új ismereteket.

  • Vanda:

    A szorzás és osztás teljesen új volt nekem a szorobánon. Nagyon örülök, hogy megismerkedhettem ezeknek a műveleteknek az alkalmazásával a szorobánon. Nagy segítség volt a youtube-os videó és a kézikönyv is. Viszont nagyon örülök, hogy ezek a műveletek fejlesztik a fejszámolást és a koncentrációt is. Biztosan be fogom vezetni a szorobán használatát ezeknél a műveleteknél.

  • Vanda:

    A második lecke már kicsit nehezebb volt, viszont az ember itt szembesül azzal, hogy milyen könnyen lehet használni ezt az eszközt. Az összeadás és kivonás szemléltetésére is kiváló ez az eszköz. Türelmetlenül várom a harmadik leckét ami a szorzás és osztás lesz.

  • W-né:

    Érdekes volt az első lecke. A 25 évvel ezelőtti tanfolyamra már nem emlékszem, kíváncsi vagyok hogy lehet műveleteket végezni a szorobánnal!

  • Vanda:

    Nem volt ismeretlen a szorobán számomra, viszont az első lecke után is volt mit tanulnom. Sőt az első feladatban ejtett hibámból is tanultam, persze rögtön megtaláltam a megoldást. Nagyon hasznosnak tartom ezt az eszközt és tapasztalatból is tudom, hogy mekkora segítséget ad a gyerekeknek matematika órán. Már várom a következő feladatot.

  • Istvánné:

    Vége a 4. leckének is. Bárcsak a gyerekeknek is ilyen egyszerű lenne mostantól a mértékváltás! Én bízom benne, hogy elérem velük azt a szintet, hogy az első két rész begyakorlásával első osztály végére ne jelentsen gondot a gyors fejszámolás, majd a későbbi évfolyamokon már a mértékváltás sem. Remélem lesz erőm, kitartásom és sok sikerélményem a célom eléréséhez! Kívánom mindenkinek, hogy új élményekkel gazdagodjon az eszköz használata által! Jó gyakorlást kívánok!

  • Istvánné:

    Végeztem a harmadik leckével. Az ellenőrző kérdéssor megoldásához bezárkóztam egyedül egy szobába és hangosan diktáltam magamban a lépéseket. Nagy koncentrációt igényelt, főleg mikor egyszerre kellett megjegyezni a részszorzatot és váltással hozzáadni az előzőhöz. Az osztásnál meg a segédujj megfelelő helyre helyezésére és továbbvitelére kellett nagyon figyelni. Nem lehetetlen feladat, de kell hozzá, hogy az előző leckék anyaga rutinszerűen menjen már. Az első leckét szorobán nélkül meg lehetett oldani, a másodikhoz virtuálist használtam, szerencsére közben megérkezett az eszközöm, mert ehhez már nagyon hiányzott volna. Nagyon várom a negyediket. Kitartást kívánok mindenkinek!

  • Istvánné:

    Nagyon örülök az ingyenes lehetőségnek, mert az új ismeretek mellett ezzel ellenőrizhetem, hogy az eddig megnézett youtube filmek alapján jól képzeltem-e el a szorobán használatát. Természetesen tudom, hogy még sok gyakorlás vár rám, de az első teszt kitöltése nagy sikerélmény volt számomra. Nem csak a gyerekeknek, hanem nekünk is szükségünk van a pozitív visszacsatolásra. Így kell mindenkinek felfogni az ellenőrző teszteket. Kívánok mindenkinek (magamat is beleértve) kitartást és sok sikert a továbbiakhoz!

  • Ágnes:

    Először is köszönöm az ingyenes oktatás lehetőségét! Régóta foglalkoztat a szorobán megismerése és használati lehetősége az oktatásban. Azt olvastam róla, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekeknek is igen ajánlják használatát. Számomra, a tizes léptékbe zárt gondolkodás után kicsit furcsa volt ez az “ötös világ”, de nagyon izgalmas és lebilincselő is egyben.

  • Éva:

    Kedves Vajda József! Nagyon örülök, hogy megismerkedhettem a szorobánnal. Most az első leckén vagyok túl, izgatottan várom a második lecke anyagát. Érdekesek voltak a feladatok mert anélkül késztettek gondolkodásra és cselekvésre, hogy unalmas száraz számonkérés lett volna. Sem én, se a családom többi tagja nem jeleskedik matematikából, de ezzel az eszközzel szívesen foglalkozunk vele. Köszönöm szépen.

  • Gabriella:

    Bemutató órán találkoztam a szorobánnal, már akkor megnyerte tetszésemet. Örültem a lehetőségnek, hogy elvégezhetem a tanfolyamot. Nincs szorobánom, ezért a megértés, majd a számolás kissé bonyolultnak tűnt, de a sikerélmények hatására rá kellett jönnöm, hogy nem bonyolult a használata. Az első leckén vagyok túl, várom a többit.

  • Anita:

    Végeztem a 4. leckével is. A szorobán valóban nagyon szemléletessé teszi a mértékátváltásokat is. Mivel ez tényleg egy olyan témakör, ami sok nehézséget okoz a gyerekeknek, érdemes megmutatni ezt a módszert is. Különösen tetszik, hogy egy adott mennyiség szorobánról milyen sokféleképpen leolvasható.

  • Anita:

    A 3. lecke előtt el sem tudtam képzelni, hogy hogyan lehet szorobánnal szorzást és osztást is végezni, de most már értek mindent. :) Nagy segítség lehet a gyerekeknek az írásbeli szorzás és osztás elsajátítása során is.

  • Stoffer Anita:

    Az összeadás és kivonás elsajátítása után már látom, hogy mekkora segítséget nyújt majd ez az eszköz a gyerekeknek a fejszámolásban akkor is, amikor éppen nem szorobánnal számolnak. Nagyon tetszik! :)

  • Stoffer Anita:

    Az első lecke elvégzése után már alig vártam, hogy műveleteket is végezhessek szorobánon. Nagyon hasznos eszköz, ami nagyon élvezetessé teszi a gyerekeknek is a számolást!

  • Évi:

    Az osztás, szorzás témakörben sokat segítettek a videók. A szorobán tagolásába kicsit belezavarodtam. Egyre erősebb bennem az érzés, hogy jól választottam taneszközt a tanítványaimnak. Furcsa ez a gondolkodási algoritmus, de úgy érzem sokkal jobb a gyerekeknek, akik kezdetektől így sajátítják majd el a műveletek végzését. Köszönöm szépen a lehetőséget!!!!!!

  • Évi:

    A második leckét még jobban élveztem. Sokszor visszaléptem a videóhoz, hogy ellenőrizzem magam. Sajnos nincs meg a feladatgyűjteményem, de magamtól is próbáltam műveleteket végezni. Még sokat ellenőrzöm magam, szokatlan gondolkodási mód ez számomra.

  • Évi:

    Nagyon köszönöm a lehetőséget! Nagyon jók a feladatok, logikusan következnek, jók a magyarázatok. Megtanultam, hogy kapkodni nem szabad. Bár nem jeleskedtem, de nagyon élveztem!!!!

  • Bertalan:

    Nem sikerült minden megoldást megtalálnom az első lecke után. Talán az lehetett az oka, hogy szorobán nélkül, szinte fejben próbáltam megtalálni a megoldásokat (nem is teljesen a feladatra koncentrálva, vagy talán inkább elvesztve a fonalat menet közben), így elsiklottam néhány lehetőség felett… Kb. úgy érezhettem magam, mint azok a mai gyerekek, akiknek szemléltető eszköz nélkül akarja a mai világ megtanítani a matematika alapjait. Nem, vagy csak nehezen fog menni, mert nem tudnak mire támaszkodni. Kell egy szorobán! :)

  • Koller Tamás:

    Rettentően érdekel a tanulás módszertan, főleg annak is a felfogás specifikus része. Én vizuális felfogású vagyok ami úgy gondoltam eddig, hátránynak számított hiszen a matekot fejben kell űzni de soha senki nem mondta azt hogyan képzeljem el. Szüleim mindig mondták hogy a matek mindenhez kell (és igaz is) de nem tudtam elképzelni, nem ment kerültem a használatát. Most pedig a világ egyik legegyszerűbb eszköze választ ad minden gyerek korom óta feltett kérdésre és megoldja/feloldja a felfogásbeli problémáimat. Még a végén jó matekos leszek.

  • Bea:

    Köszönöm az ingyenes tanfolyam lehetőségét! A 3. leckén is túl mondhatom, hogy sokkal egyszerűbb a szorobánon való szorzás és osztás, mint amite számítottam. Csak a szorzótáblát fel kell elevenítenem, hogy gördülékenyebben menjen a számolás :)

  • Gergely Péter:

    Már a szorzást-osztást tanulom, elég bonyolultnak tűnt, de a kisfilmek nagyon hasznosak voltak, azt hiszem, mindent megértettem, és sok gyakorlással gyorsíthatok a számolásomon is majd. Köszönöm a segítséget!

  • Adrienn:

    A szorobánt nagyon hasznos számolási eszköznek tartom.Sokféle művelet elvégzésére alkalmas. A gyerekek szemszögéből is hasznosnak találom, mert a számolást élvezetessé teszi, más módszerrel tanulható az alapműveletek végzése.Felkeltette érdeklődésemet az e learning, mindenképp szeretném ismereteimet bővíteni majd a későbbiekben. Köszönöm a lehetőséget.

  • Bartha Éva:

    A második lecke feladatainak megoldása komoly odafigyelést igényelt. Figyelni az eredményeket immáron egy soktagú és többjegyű összeadás-kivonás sorozatban, figyelni az ötös-, tízes- és kettős váltásokra, miközben minden egyes válaszomnál eltűnik a virtuális szorobán, és továbblépés előtt keresgélni, hogy újra előhozzam. Mire sikerült újra megjeleníteni, sokszor már azt sem tudtam, melyik sor következik, ezért elölről kellett kezdeni.

    Nagyon hasznos volt a második lecke is, sok mindent megvilágított. Szívesen ismétlem és gyakorlom a 3. leckére történő továbblépés mellett is. Köszönöm az e-learning lehetőségét!

    Tisztelettel:
    Bartha Éva

  • Bartha Éva:

    Nagy élvezettel nézem a szorobános videókat és végzem a feladványokat. Alig várom, hogy továbbléphessek a következő leckére! Tisztelettel: Bartha Éva

  • Gergely Péter:

    Most vettem elő újra a szorobánt. Olyan szerencsés vagyok, hogy alsós koromban már használtam, és most néha gyorsabban mozog az ujjam, mint ahogy átgondolom, amit csinálok. Az ujjaim még most is emlékeznek rá, hogy mit hogyan kell csinálniuk. Nagyon örülök, hogy újra beletanulhatok, begyakorolhatom, hiszen tanítónak tanulok. Biztos vagyok benne, hogy a szorobánt be fogom építeni a matek óráimba. Köszönöm a lehetőséget, és a segítséget.

  • Panka:

    A leckék folyamatosan nehezednek, gyakorolni kell és megy!

  • Niki:

    A 3. lecke számomra könnyebb volt, mint az összeadás, kivonás, mivel a metodikája a szorzásnak, osztásnak ugyanaz, mint a valóságban, a matematika világában. Ez könnyebben teljesíthetőbb volt :-)

  • Zsanett:

    Örülök, hogy lehetőségem van megismerkedni a szorobánnal. Tanulás során kicsit bonyolultnak gondoltam a bontásos feladatokat, de sok gyakorlással és kitartással ez is megtanulható. Bár a 9 éves fiamnak még nem mutattam meg, de nem tudom hogyan fog tudni dolgozni vele, megjegyezni a bontásokat. A pozitív hozzászólásokat felnőtt emberek írták, nem gyermekek. Én meg a fiamnak is szeretnék segíteni, hátha gördülékenyebben venné az akadályokat az iskolában.

Írja le a hozzászólását!