Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Hozzászólások

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

527 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Kiss Csanád:

    A mértékváltás megértéséhez, könnyebb elvégzéséhez korábban munkám során táblázatot készítettem a helyiérték táblázat analógiájára, a táblázatba beírva a számokat, megértethettem a tanulókkal, hogyan olvashatók le az átváltáshoz a számok. Ezt az analógiát használja a szorobán is, így könnyű volt megértenem, az eszköz használata még szemléletesebbé teheti egy gyerek számára a mértékváltást és így már biztosan nem is nehéz feladat egy gyereknek.

  • Niki:

    A 2.leckén vagyok túl. Bevallom őszintén kicsit nehéz volt számomra, de gyakorlással megoldható :-) Most még lassan megy a számolás, de remélem a jövőben már gyorsabb, precízebb, ügyesebb leszek. Tutoromnak köszönöm a segítséget :-)

  • Panka:

    Nagyon vártam, rettenetesen jól szórakozom, könnyen érthető, jól felépített leckék. Panka

  • Niki:

    Első lecke után úgy érzem, hogy könnyen elsajátítható ez a módszer. Eddig nagyon élvezem, minden kisfilmet, videót megnézek, mert nagyon jól felépített, részletes, aprólékos a bemutató. Könnyen tanulható…várom az újabb ismereteket:)

  • Kiss Csanád:

    Nagyon érdekes és gondolkodásra serkentő volt a feladat, ahol megadott számú golyókból kirakható megadott számjegyű számok lehetőségeit kellett keresni. Jól rávezetett a szorobán használatára, logikájára. A virtuális szorobán nagyon nagy segítség és jól használható!

  • Kalocsai Katalin:

    Szülőként kezdtem el szorobánon tanulni, azért hogy segítsek – most másodikos – kislányomnak biztonsággal elsajátítani a matematika alapjait.
    Ma az oktatás nem veszi figyelembe a gyermekek gondolkodásának (idegrendszeri; pszichológiai) fejlettségét, azaz olyan módszerekkel (és sokszor olyan tananyagot) igyekszik tanítani, amire az adott korosztály egész egyszerűen nem kellően érett. Az eredményt pedig sokan ismerjük: a gyerekek elveszítik kíváncsiságukat, motivációjukat; teljesítményük pedig annak ellenére romlani kezd, hogy átlagos vagy akár az átlagnál jobb intellektussal rendelkeznek. Látva kislányom személyiségét, (hogy reagál versenyhelyzetre, kudarcra, stb.) nagyon nagy szükségét érzem, hogy ne csak számolni tanuljak meg szorobánon, hanem azokat a módszereket is megismerhessem, amivel ezt a tényleg fantasztikus technikát majd átadhatom saját gyermekeimnek. Remélem, kapok lehetőséget módszerekről is tanulni, hisz én magam nem vagyok tanár, ill. tanító.

  • Farkas Miklósné:

    Köszönöm, hogy megismerkedhettem a szorobán használatával. Igen jó segédeszköz a matematika foglalkozásokhoz, a gyerekeknek egyszerűbbé teheti a matematika megértését. Nagyon jól felépített a tananyag! A videók és a magyarázatok segítségével könnyen elsajátítható a szorobán használata, igaz sok gyakorlást igényel, hogy már jártasságszinten tudjuk használni.

  • Nagyné Horváth Anita:

    A 10-es és kettős váltással kicsit nehezebben boldogulok még, de gyakorlással átlátható és logikus. Nekem még mindig nagyon tetszik! Köszönöm!

  • Nagyné Egri Edit:

    Köszönöm a lehetőséget! Nagyon tetszenek a feladatok. Logikusan felépített tananyag. Könnyű belőle tanulni.

  • Klári:

    Fontosnak tartottam, hogy ezen az oktatáson részt vegyek, hogy az unokámat kellő alapossággal, – precizitással tudjam majd bevezetni ebbe a csodálatos matekos világba. Köszönöm, hogy itt lehetek, hogy ennek a csodának én is részese lehetek.

  • Dr. Hajdúné Csakajda Ildikó:

    1995 lehetett…. a ma 28 éves lányom szorobánt tanult az iskolában. Láttam a fából készült eszközt, de nem tudtam, talán nem is érdekelt, mit tanul vele.
    Néhány hete előkerestem egy tárolódoboz aljáról az eszközt, s az útmutató alapján használni kezdtem. Gyógypedagógus lettem, s egészen más szemmel néztem a fagolyókra, mint majd 30 éve! Az elvont műveletek tapasztalhatóak, cselekedve tanulhatóak és taníthatóak. A 4. leckéig azt hittem, már nem lehet újat tanulni ezzel az eszközzel. Tévedtem! A mértékváltás nagyszerű, könnyen érthető!
    Ma azt is megtapasztaltam, ez csak a felszín, csak a “mézesmadzag”, mert mi minden tanulható, tanítható és számolható ezzel az eszközzel! Még a múltidézés is megtörtént, mert skypolás közben megmutattam a lányomnak, mit tanulok azzal a régi golyós eszközzel!
    Gratulálok a tananyaghoz, a munkájához, az oktatásban a múlt és a jövő összekapcsolásához, hiszen régi eszköz használatát tanítja a modern technikával!

  • Kata:

    A 4. lecke igencsak meglepett. Sosem gondoltam volna, hogy a szorobán mértékegységek váltására is alkalmas, hasznos eszköz. Ezt örömmel tapasztaltam.

  • Dr. Hajdúné Csakajda Ildikó:

    Izgalommal vártam, hogyan lehet a szorzást és az osztást elvégezni. Csodálkoztam, milyen logikus! Köszönöm a lehetőséget!

  • Nagyné Horváth Anita:

    Köszönöm, hogy megismerhetem ezt a módszert. Részleteivel már itt-ott találkoztam és nagyon felkeltette az érdeklődésemet, hogy mi is ez a módszer, hogyan működik. Az első lecke logikus, könnyen érthető volt számomra.

  • Kata:

    Túl a 3. leckén, úgy érzem, egyre magabiztosabban tudom használni a szorobánt. Tény, hogy sok gyakorlást, odafigyelést és precizitást igényel, de megéri.

  • Cecília:

    A mértékegységek bevonása számomra különösen érdekfeszítő volt, a szorobán sokszínűségének kihasználása valóban nem ismer határokat!
    Nagyon köszönöm a tanfolyamon való részvétel lehetősegét és a segítőkészséget a Tutor részéről!

  • Cecília:

    A 3. lecke anyagától, a szorzástól ill. osztástól tartottam leginkább, ennek ellenére “játszi” könnyedséggel sikerült vele megbirkóznom! Nagyen tetszett a számolás logikája és egyszerűbbé tétele a szorobán eszközön!

  • Dr. Hajdúné Csakajda Ildikó:

    Az elméletet és gyakorlatot oktató filmek, a honlap, a feladatlap logikus, érthető, nagyon jól használható. De én is megtapasztaltam, amiről a tanítványaim is beszélnek: kevés megérteni, gyakorlás nélkül nem válik készséggé. Ezért hibáztam az 1. lecke feladataiban, ráadásul papíron csináltam, elképzelve a golyókat, mert nem volt nálam az eszköz. Talán a 2. lecke jobban sikerül!

  • Kata:

    A második lecke teljesen érthető volt, logikusan épült az elsőre. Viszont nehézséget okoz, hogy nincs valódi, kézzel fogható eszközöm hozzá. Bár a virtuális szorobán is nagy segítség, de nem az igazi.

  • Falusiné Kovács Lívia:

    Kellemes játéknak bizonyult az adott mennyiségű golyóval kirakható 2-3 jegyű számok összegyűjtése. Szeretem használni az eszközt, kellemes tapintású, élmény vele a számolás. Köszönöm a lehetőséget!

  • Nagy Katalin:

    Szeretném megköszönni a lehetőséget a tanfolyam elvégzésére. Elméletben már mintegy 17 éve találkoztam vele (fiam matematika tanára mutatta), a gyakorlatban azóta sem volt hozzá szerencsém. Most ezt igyekszem pótolni. Úgy érzem, sikerülni fog.

  • Cecília:

    Nagyon koszonom a szorobánnal torténő ismerkedés lehetőségét, egy teljesen uj világ tárult fel előttem a matematikai számolás terén! Eddig idegenkedtem a matektól, de ennek a játékos eszköznek köszönhetően egyre nagyobb lendülettel és kiváncsisággal “hajózom mélyebbre” a szotobánnal történő számolás rejtelmeibe!

  • Tünde:

    Keserédes pillanatok, készen vagyok a 4. leckével is. Gyorsan haladtam, mert “faltam” az érdekes ismereteket.
    A 4. lecke tényleg jutalomjáték volt, pedig a mértékváltásról az embereknek általában nem ez jut az eszük. De ez a lecke bemutatta, hogy a mértékegységek váltása a szorobánnal tényleg gyerekjáték!
    A tanfolyamon tanultakat biztosan továbbadom majd saját gyermekeimnek, mert tudom, hogy ezzel új dimenziót nyitok nekik a számolásban, és könnyebbé, élvezetesebbé teszem számukra a számtant. Biztos vagyok benne, hogy annyira fogják élvezni, mint én!
    A mértékegységek átváltása a tanulók mumusa szokott lenni, és tényleg sok felnőttel találkozom, akik a mai napig bizonytalanok a mértékváltásban. Lehet, hogy nekik is beajánlom ezt a módszert, ezt a kurzust! Sosem késő! ;)
    Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget!!!

  • Tünde:

    Az előző leckék után már alig vártam, hogy alkalmam nyíljon újra gép elé ülni és haladni tovább a tanulásban. Nem csalódtam, nagy élmény volt a 3. lecke, egy remek agy-játék! (A szó legnemesebb értelmében.)
    Élveztem minden pillanatát, és lelkesen kirakosgattam, kiszámoltam az össze gyakorlófeladatot. Ezek után nem volt gondom az ellenőrző feladatokkal sem. Várom a 4. leckét!

  • Tünde:

    Köszönöm a 2. lecke lehetőségét is.
    Nagyon sok ismeretre tettem szert ebben a leckében is. A logikus felépítéssel és a változatos magyarázatokkal (szöveges, videó, animáció) könnyen érthető a tananyag. A gyakorló feladatok, illetve a leckét záró feladatlap feladatai is segítik a tudás elmélyítését. Nagyon ötletesek a feladatok!!
    Jó, hogy a videókban a számítási példák bemutatása olyan ütemű, hogy közben én is tudom gyakorolni a saját szorobánomon az adott példát. (Nem kell azzal foglalkozni, hogy a videót megállítsam/elindítsam.)
    Várom a folytatást!

  • Tünde:

    Köszönöm a lehetőséget!
    Az első lecke után: Nagyon tetszik a tanfolyam.
    A magyarázatok könnyen érthetőek, a szemléltetések nagyon látványosak, az ellenőrző kérdések pedig nagyon frappánsak! Tetszett a halmazábrás feladat és az 1. leckét lezáró feladatlapon a megoldandó kérdések is!
    Jó, hogy van szöveges leírás, kép, videó, pénzérmés hasonlat, virtuális szorobán. Ezáltal változatos a tanulás, és jobban “körbejárjuk” a témát. A videó nagy előnye, hogy a helyes ujjhasználatot is könnyű így elsajátítani.
    Várom a folytatást!

  • Surman Melinda:

    Nagyon hálás vagyok egy kedves ismerősömnek, hogy megmutatta hogy másképp is lehet számolni, mint ahogy ma tanítják az iskolában. Kedvet kaptam hozzá, hogy én is megismerkedjem ezzel a lehetőséggel és nagyon tetszik. A feladatok átláthatóak és egymásra épülnek.

  • Kőszegi Ádám:

    Nagyon tetszett a tanfolyam, sokat tanultam belőle.
    Hihetetlen, hogy szorobánnal mi mindent ki lehet számolni.
    Köszönöm a lehetőséget, hogy elvégezhettem ezt az oktatást.
    Azt hiszem a szorobánon való számolás a mindennapjaim része lesz, s egyre kevésbé fogok számológépet elővenni.
    Az oktatás magas színvonalú volt, tömören, és érthetően volt minden elmagyarázva.
    Sok sikert kívánok az oktatáshoz, és sok tanulót!
    Érdemes megismerkedni, és elsajátítani a szorobános számolást.

  • Kőszegi Ádám:

    Örülök a lehetőségnek, hogy részt vehetek ebben az oktatásban, minél többet megtudok a szorobánról, annál jobban érdekel.
    Nagyon érdekes volt a 3. lecke, eddig el sem tudtam képzelni hogyan lehet szorobánnal szorozni, és osztani.
    Kíváncsi vagyok, hogy még mire lehet használni a szorobánt.

    Ajánlom mindenkinek ezt az oktatást, még szórakozásnak sem utolsó.

  • Kőszegi Ádám:

    Nagyon tetszett a második lecke, eleinte nehezen ment a szorobános váltás, de a szabályos ujjhasználat, és a szorobános számképek sokat segítettek.
    Sokat kell gyakorolni, hogy később már izomból menjen a golyók használata.
    Nagyon hasznosak az oktató videó filmek, egyszerűen, és érthetően elmagyaráznak mindent.
    Már alig várom a következő leckét.

  • Kőszegi Ádám:

    Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, nagyon érdekelnek a régi számoló eszközök.
    A logarléccel ismerkedtem, s így fedeztem fel ezt az oldalt is.
    Nagyon tetszik a szorobános számolás, örülök ennek az oktatásnak, nagyon sokat tanultam belőle.
    Ajánlom mindenkinek, érdemes félretenni egy kicsit az okostelefonokat, s elővenni a jó öreg szorobánt, s elvégezni ezt a tanfolyamot.

  • Marika:

    Az alaptanfolyam nagyszerűen átgondolt, fokozatosan, egymásra épülve adja át az ismereteket,
    és további tanulmányozásra ösztönöz. KÖSZÖNÖM az élvezetes tanfolyamot.

  • Marika:

    A harmadik lecke elején feszültséget éreztem, hogy sokfelé kell koncentrálni. Kellett néhány perc és tudatosult bennem, hogy csak a részműveletekre figyeljek, a szorobán pedig szépen megmutat mindent, csupán le kell olvasnom. A váltások egyre gyorsabban sikerülnek. Jól átgondolt tanfolyam. Köszönöm a lehetőséget.

  • Kiss Jánosné:

    Az első lecke ellenőrző feladatainak megoldása közbeni tapasztalatom:
    Miközben próbáltam megkeresni a 4 golyóból álló 3 jegyű számokat, érdekes volt
    megtapasztalni az összefüggéseket. Annak ellenére, hogy nem sikerült mindet összegyüjteni,
    élvezetes és tanulságos volt a feladat. Köszönöm szépen.

  • Herbert Orsolya:

    Köszönöm a lehetőséget, hogy megismerkedhettem a szorobán használatával. Nekem nagyon tetszik ez a számolási mód, mert sokkal átláthatóbb, mint ahogy nekünk tanították az iskolában. A mértékváltások miatt a lányomnak is meg fogom mutatni, a szorobán működését, mert sokkal érthetőbben, látványosabban el lehet magyarázni a váltásokat. Összefoglalva, sokat kell gyakorolni, de megéri:)

  • Aouka- Szenti Helga:

    Köszönöm a lehetőséget! A második lecke elején kicsit megijedtem a váltásoktól, de a végére egyre gyorsabban sikerült kiszámolnom a műveleteket. A növekvő sikerélmény miatt megnőtt a motivációm, izgatottan várom a következő leckét!

  • Herbert Orsolya:

    A 3.lecke után gondoltam úgy, hogy most már be kell szerezzek egy igazi szorobánt, eddig csak a honlapon található virtuális szorobánt használtam, de a szorzáshoz és főleg az osztáshoz egy kicsit körülményes a használata. Eddig minden művelet tökéletesen követhetően le van írva, de tény, hogy sokat kell gyakorolni, hogy készség szinten menjen a számolás.

  • K.Kriszta:

    Túl vagyok a 2. leckén. Roppant érdekes és nagyon tetszik, hogy kellőképpen igénybe veszi a logikát. A lecke után azt éreztem, hogy kissé bizonytalan vagyok. Hagytam 1 órát ülepedni a dolgot és azt követően álltam neki a feladatoknak. Ha jól sejtem 2 hibám volt, amiből az egyik az abszolút figyelmetlenség. Szóval nem olyan nehéz mint elsőre gondolná az ember :)

  • Sátorné Szabó Brigitta:

    Kislányom idén lett első osztályos, és az iskolájában ismerkedtem meg a szorobánnal. Azért kezdtem el a tanfolyamot, hogy neki tudjak segíteni a tanulásban. Az első lecke nagyon érthető volt a videóknak köszönhetően. Izgalommal várom a második leckét.

  • Herbert Orsolya:

    A második lecke után úgy gondolom, hogy nagyon jó a tanagyag felépítése, érhetőek, könnyen követhetőek a magyarázatok. A feladatokat gyakorolni kell, hogy minél gyorsabban menjenek a számolások, és rögzüljenek a számképek. Jók az ellenőrző feladatsorok is, rám ösztönzőleg hatnak, hogy be is kell számolni a tanagyagról.

  • Tapaszti Éva:

    Örülök a megszerzett ismereteknek, mivel így a kislányomnak sokat tudok majd segíteni a szorobánnal való tanulásban. Az alapműveletek megtanulásában sokat segítettek a kis videók is. A gyakorlás eredménye, hogy gyorsabban mennek az alapműveletek. Minden iskolában be kellene vezetni ennek az eszköznek a használatát. Sokat fejlesztene a gyermekeken!

  • K.Kriszta:

    A matematika a szívem csücske. Most hogy kislányom elkezdte az első osztályt és a következő félévtől kezdik a szoroban használatának elsajtítását, így belevágtam én is, ha esetleg szükséges segíthessek. Kevés időm mellett örömet szerzett az első lecke és feladatmegoldás. Jó ha az ember tudja, hogy valamit másképp is lehet…

  • Herbert Orsolya:

    Köszönöm, hogy ingyenesen is részt lehet venni a tanfolyamon. Érdekes és jó agymunka a szorobán használatának megtanulása. Jó, hogy egyből megjelenik a feladatlap kitöltése után a helyes válasz, egyből rájöttem, hogy mit hagytam ki. Már az első lecke alapján is látszik, hogy a szorobán egy másik gondolatmenetet ad az eddig megszokotthoz képest a számolásban. Sokat kell gyakorolni, hogy ránézésre menjenek a számképek.

  • Ihász Gyöngyi:

    A szorobán jól szemlélteti a mértékváltás összes elemét. Egyszerű és áttekinthető akár a hosszúság, akár az űrtartalom, akár az idő egysége. A négy lecke során sok hasznos információval lettem gazdagabb, s további érdeklődésre fog ez a tudás sarkalni. Köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem ezen a tanfolyamon!

  • Ihász Gyöngyi:

    Az első lecke megoldása során több új ismerettel gazdagodhattam a szorobánról. A video szemléletesen mutatta be a felépítését, s a rajta való számolást. A számgyűjtős feladatok hosszabb időt és koncentrációt igényeltek. A rendszer működése már a beiratkozás ideje alatt is gyorsan, korrekt módon működött, ami nagy örömömre szolgált.

  • Szűcs István:

    Párom tanító, és már évek óta használja a gyerekekkel a szorobant. Néhány dolgot már ellestem tőle, de magabiztos tudásom eddig nem volt, a gyakorlásra nem tudtam magam rávenni. Ezt a tanfolyamot elvégezve bőségesen volt alkalmam gyakorolni, sőt, több új “trükköt” is elsajátítottam. Tetszett, hogy a szoroban pénzérmékkel “helyettesíthető”. Legjobban a mértékváltásnak örültem, ez mindenkinek nehezen megy a környezetemben is, de akinek bemutattam, azoknak gyorsan ráállt a gondolata erre a technikára.

  • Emese:

    Köszönöm a megszerzett ismereteimet, úgy érzem, az alapműveleteket biztonsággal tudom rajta végezni, így a 4. lecke elvégzése után. Egy biztos, nagyon sok gyakorlás szükséges hozzá, de a honlap és a videók mindenben segítséget adnak.

  • Emese:

    A harmadik lecke után: Amikor a lecke amyagát megkaptam, az első gondolatom az volt, hogy szorozni és osztani?? De a videó megnézése és a gyakorlás után azt gondolom, hogy gyorsan lehet végezni rajta. Jó érzés volt, hogy sokkal magabiztosabbnak éreztem magam,- talán most először- mert a váltások, összeadások és kivonások egyre gyorsabban mennek már.

  • Hajni:

    Nagyon örülök a lehetőségnek, hogy a szorobánnal megismerkedhetek. Első olvasatra nagyon bonyolultnak tűnt a számolás, mert nincs szorobánom. Számomra a pénzes ábra tette pillanatok alatt érthetővé a logikát, ézután már fejben is gyakoroltam, egész jól ment a számok felismerése és ábrázolása is. Várom, hogy a műveletekkel is megismerkedhessek. Köszönöm.

  • Emese:

    Köszönöm a lehetőséget! A második leckét teljesítve megállapíthatom, hogy a feladatok egymásra épülése logikus és szisztematikus. Érthető a leckék felépítése, de valóban nagy türelem és precizitás kell hozzájuk. A tudásért nekünk is tenni kell, de ehhez minden segítséget meg is kapunk.

Írja le a hozzászólását!