Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

566 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Ildikó:

    Nagyon örülök, hogy belevágtam ebbe a tanfolyamba. Kicsit más gondolkodásmódot igényel, mint az általunk eddig megszokott számolás, mégis a gyakorlás után nagyonis logikusnak és könnyűnek tűnt. Még sokat kell gyakorolnom, de szerintem megéri. A szorzás/osztás és a mértékváltások különösen szemléletesek, szerintem kisfiamnak is tudok majd segíteni. Ajánlom mindenkinek.

  • Zsuzsanna:

    Az oktatófilmek segítségével egyre jobban el tudok mélyülni az eszköz használatában. Alig várom azt a pillanatot, amikor a gyerekeknek is megmutathatom majd a szorobánt!

  • Judit:

    A szorobán használatával a mértékváltás valóban egyszerűbbnek, közérthetőbbnek tűnik.Logikusan felépített, könnyen tanítható és tanulható ily módon az átváltás. Emellett számomra bebizonyosodott, hogy e műveleteknél igazán nagyon fontos a megfelelő ujjhasználat. Nagyobb odafigyelést és valóban sok gyakorlást igényel.

  • Judit:

    Az eddig tanultak alapján a szorzás és az osztás is logikusan felépített, könnyen megérthető volt számomra. Itt már nagy szerep jut a segédujjnak és magabiztosabban kell kezelni a szorobán szinte összes tengelyét. Újra bebizonyosodott,hogy gyakorolni és gyakorolni márpedig kell!

  • Krisztina:

    Sokat hallottam a szorobánról, de még eddig nem volt alkalmam megismerkedni vele. Nagyon örülök, hogy belevágtam, sok lehetőséget látok benne. Mivel a gyerekek többsége vizuális képekben gondolkodik, így bízom benne, hogy a szorobánon való számolással nagyobb számolási rutinra tesznek szert.
    Köszönöm,hogy megismerkedhettem az alapokkal, de még nagyon sokat kell gyakorolnom ahhoz, hogy ez automatikussá váljon. Köszönöm a lehetőséget!

  • Zsuzsanna:

    A számok kirakásában, leolvasásában és az ujjhasználatban már egészen jól haladok. A váltásos műveleteket a lecke azon részében könnyedén megcsináltam, a végén viszont már igen csak gondolkodnom kellett. Sok gyakorlást igényelnek a váltásos műveletek.

  • Judit:

    Minél előrébb haladunk az anyaggal, annál érdekesebbnek tűnik az eszköz használata. A szabályos ujjhasználat és a számképek könnyen érthetőnek és tanulhatónak bizonyultak számomra, és bár az összeadástól és a kivonástól kissé tartottam- ez is elvarázsolt. A váltások azok, amikre nagyobb figyelmet kell fordítanom és többet kell még gyakorolnom.Kíváncsian várom a következő leckét!

  • Anikó:

    A szorzás és az osztás kevésbé okozott gondot, mint az összeadás, kivonás. Meg is lepődtem. Lelkesen használom az eszközt, kíváncsi vagyok mikorra leszek készségszinten. Ezt még most igen távoli jövőnek érzékelem.

  • Eszter:

    Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy kipróbálhatom a számolás ezen módszerét. Fantasztikus élmény, izgalmas, gondolkodtató feladatok a lecke végén. Alig várom, hogy tovább és tovább haladjak , bár a tempóm még bőven hagy kívánnivalót maga után.Remélem sok gyakorlással ezen is javíthatok.

  • Zsuzsanna:

    A szorobánt még nem, de abakuszt már használtam korábban. Azt gondoltam az is hasonló módon működik. Már látom, hogy nem így van. Bízom magamban és a tanfolyamban, hogy a végére sikerül elsajátítanom a megfelelő tudást az eszköz használatához és sikerül majd a gyerekeknek is továbbadnom.

  • Anikó:

    Köszönöm a lehetőséget. Örülök, hogy megtanulhatom, s tanítványaimmal kipróbálhatom ezt a hasznos számolási segédeszközt. A távoktatás ezen formája tetszik. A tananyag jól követhető, élvezetes a gyakorlás. Kíváncsian várom a feladatsorokat, kiértékelésük mindig izgalommal tölt el. Ajánlom mindenkinek!

  • Katalin:

    A második lecke kellő begyakorlása bizony időigényesebb volt számomra, de a sikerélmény nem maradt el. Az áhított gyorsaságtól még messze vagyok, ezért az egyes feladatokat többször is elvégeztem.
    Kicsit bosszantott, hogy a 8-10 művelet elvégzése közben néha “elvesztem a fonalat” és elölről kell kezdenem a műveletek elvégzését. Így egyenlőre papíron jegyzem a részeredményeket. Ennek köszönhetően az esetleges hibát jobban megtalálom.

  • Melinda:

    Amikor jelentkeztem a tanfolyamra, kicsit tartottam attól, hogy online oktatásban vajon mennyire fogom tudni elsajátítani az alapvető ismereteket. Amikor azonban végignéztem a filmeket, s belekezdhettem a gyakorlati munkába, minden korábbi félelmem elszállt. Nagy élvezetet jelent számomra a számolás ezen módja. De egy biztos: rengeteget kell még gyakorolnom ahhoz, hogy olyan gyors legyek, mint az iskolás gyermekek a kisfilmeken :). Köszönöm szépen a lehetőséget!

  • Judit:

    Hallottam már a szorobánról azelőtt is, de eddig még nem volt alkalmam ismerkedni vele.Örülök hogy belevágtam, mert érdekesnek, izgalmasnak tűnik ez a fajta számolási módszer-másfajta gondolkodást igényel. Nagyon tetszett a látott anyagokban, hogy a gyerekek mennyire magabiztosan és gyorsan tudják használni az eszközt. Biztos vagyok benne hogy sokat kell majd gyakorolnom, de remélem hogy én is hasonló profizmusra tudok majd szert tenni!

  • Réka:

    A szorobán nagyon jó szemléltető eszköz. Általa sokkal könnyebben felfoghatók a matematikai alapok.
    Nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy megismerhettem az alapmódszereket ezen a remek szerkezeten. A személyes tanácsadásért külön hálával tartozom. Számomra mindig jó érzés újat tanulni, más szemszögből látni a dolgokat.

  • Réka:

    Én balkezes vagyok, de egyáltalan nem okoz gondot jobb kézzel kezelni a szorobánt. A számolás segítésén túl a finommotorika fejlesztését is segíti az eszköz, és talán a gyerekeknél a másfajta “babrálások” is lecsökkennének. A következő osztályomnál szeretném beépíteni a matematika órákba.

Írja le a hozzászólását!