Get Adobe Flash player
Próbálja ki!
A fenti kis szorobán azon része, amit nem takar a kéz, számolásra alkalmas. Böngéssze végig a portálunkat és próbálja ki, hogy hogyan működik a szorobán! Kattintson a golyókra, azok el fognak mozdulni.
Hírlevél
Ön is feliratkozhat a hírlevelekre:
Szorobán

A szorobán az abakusz család
egyik tagja. Az abakuszok a számok és a számolás
ábrázolására való eszközök.
Legtöbbször keretbe foglalt, tengelyekre* fűzött apró
tárgyak** helyváltoztatásával
történik a számok ábrázolása és a műveletvégzés.
A szorobán távolabbi őse a római abakusz, a szuan-pan
Kínából tekinthető a közvetlen ősének. Feltehetően az 1550-es években alakult a mai formájára a szuan-pan-ból.

*ezek vályúk is és huzalok is lehetnek

**amiket golyóknak, köveknek nevezhetünk

Szorobán forródrót

Kapcsolatfelvétel telefonon:
06-62-510-610
06-20-9-450-857

E-mail: vajda@szoroban,hu

Vegye fel vágólapra a fenti e-mail címet és helyezze a levelezője címzés sorába, majd cserélje ki a vesszőt pontra vagy egyszerűen jegyezze meg a nevet vajda, tegyen utána "kukac"-ot és folytassa a portál címével: szoroban.hu !

Levélben:
Első Szorobán Alapítvány,
6900 Makó, Soproni u. 14.

Jelen vagyunk az Interneten:
1998-05-13 11:47:10

Hozzászólások

Így látják tanulóink

Itt sorakoznak az E-learning tanfolyamunkat végzők hozzászólásai.

Hozzászólását szívesen olvassuk, görgessen a lap aljára és keresse meg a megfelelő felületet az íráshoz!

 

520 hozzászólás ehhez: “Így látják tanulóink”

  • Matus Éva:

    Kedves Vajda József! Nagyon örülök, hogy megismerkedhettem a szorobánnal. Most az első leckén vagyok túl, izgatottan várom a második lecke anyagát. Érdekesek voltak a feladatok mert anélkül késztettek gondolkodásra és cselekvésre, hogy unalmas száraz számonkérés lett volna. Sem én, se a családom többi tagja nem jeleskedik matematikából, de ezzel az eszközzel szívesen foglalkozunk vele. Köszönöm szépen.

  • Gabriella:

    Bemutató órán találkoztam a szorobánnal, már akkor megnyerte tetszésemet. Örültem a lehetőségnek, hogy elvégezhetem a tanfolyamot. Nincs szorobánom, ezért a megértés, majd a számolás kissé bonyolultnak tűnt, de a sikerélmények hatására rá kellett jönnöm, hogy nem bonyolult a használata. Az első leckén vagyok túl, várom a többit.

  • Stoffer Anita:

    Végeztem a 4. leckével is. A szorobán valóban nagyon szemléletessé teszi a mértékátváltásokat is. Mivel ez tényleg egy olyan témakör, ami sok nehézséget okoz a gyerekeknek, érdemes megmutatni ezt a módszert is. Különösen tetszik, hogy egy adott mennyiség szorobánról milyen sokféleképpen leolvasható.

  • Stoffer Anita:

    A 3. lecke előtt el sem tudtam képzelni, hogy hogyan lehet szorobánnal szorzást és osztást is végezni, de most már értek mindent. :) Nagy segítség lehet a gyerekeknek az írásbeli szorzás és osztás elsajátítása során is.

  • Stoffer Anita:

    Az összeadás és kivonás elsajátítása után már látom, hogy mekkora segítséget nyújt majd ez az eszköz a gyerekeknek a fejszámolásban akkor is, amikor éppen nem szorobánnal számolnak. Nagyon tetszik! :)

  • Stoffer Anita:

    Az első lecke elvégzése után már alig vártam, hogy műveleteket is végezhessek szorobánon. Nagyon hasznos eszköz, ami nagyon élvezetessé teszi a gyerekeknek is a számolást!

  • Évi:

    Az osztás, szorzás témakörben sokat segítettek a videók. A szorobán tagolásába kicsit belezavarodtam. Egyre erősebb bennem az érzés, hogy jól választottam taneszközt a tanítványaimnak. Furcsa ez a gondolkodási algoritmus, de úgy érzem sokkal jobb a gyerekeknek, akik kezdetektől így sajátítják majd el a műveletek végzését. Köszönöm szépen a lehetőséget!!!!!!

  • Évi:

    A második leckét még jobban élveztem. Sokszor visszaléptem a videóhoz, hogy ellenőrizzem magam. Sajnos nincs meg a feladatgyűjteményem, de magamtól is próbáltam műveleteket végezni. Még sokat ellenőrzöm magam, szokatlan gondolkodási mód ez számomra.

  • Évi:

    Nagyon köszönöm a lehetőséget! Nagyon jók a feladatok, logikusan következnek, jók a magyarázatok. Megtanultam, hogy kapkodni nem szabad. Bár nem jeleskedtem, de nagyon élveztem!!!!

  • Bertalan:

    Nem sikerült minden megoldást megtalálnom az első lecke után. Talán az lehetett az oka, hogy szorobán nélkül, szinte fejben próbáltam megtalálni a megoldásokat (nem is teljesen a feladatra koncentrálva, vagy talán inkább elvesztve a fonalat menet közben), így elsiklottam néhány lehetőség felett… Kb. úgy érezhettem magam, mint azok a mai gyerekek, akiknek szemléltető eszköz nélkül akarja a mai világ megtanítani a matematika alapjait. Nem, vagy csak nehezen fog menni, mert nem tudnak mire támaszkodni. Kell egy szorobán! :)

  • Koller Tamás:

    Rettentően érdekel a tanulás módszertan, főleg annak is a felfogás specifikus része. Én vizuális felfogású vagyok ami úgy gondoltam eddig, hátránynak számított hiszen a matekot fejben kell űzni de soha senki nem mondta azt hogyan képzeljem el. Szüleim mindig mondták hogy a matek mindenhez kell (és igaz is) de nem tudtam elképzelni, nem ment kerültem a használatát. Most pedig a világ egyik legegyszerűbb eszköze választ ad minden gyerek korom óta feltett kérdésre és megoldja/feloldja a felfogásbeli problémáimat. Még a végén jó matekos leszek.

  • Bea:

    Köszönöm az ingyenes tanfolyam lehetőségét! A 3. leckén is túl mondhatom, hogy sokkal egyszerűbb a szorobánon való szorzás és osztás, mint amite számítottam. Csak a szorzótáblát fel kell elevenítenem, hogy gördülékenyebben menjen a számolás :)

  • Gergely Péter:

    Már a szorzást-osztást tanulom, elég bonyolultnak tűnt, de a kisfilmek nagyon hasznosak voltak, azt hiszem, mindent megértettem, és sok gyakorlással gyorsíthatok a számolásomon is majd. Köszönöm a segítséget!

  • Adrienn:

    A szorobánt nagyon hasznos számolási eszköznek tartom.Sokféle művelet elvégzésére alkalmas. A gyerekek szemszögéből is hasznosnak találom, mert a számolást élvezetessé teszi, más módszerrel tanulható az alapműveletek végzése.Felkeltette érdeklődésemet az e learning, mindenképp szeretném ismereteimet bővíteni majd a későbbiekben. Köszönöm a lehetőséget.

  • Bartha Éva:

    A második lecke feladatainak megoldása komoly odafigyelést igényelt. Figyelni az eredményeket immáron egy soktagú és többjegyű összeadás-kivonás sorozatban, figyelni az ötös-, tízes- és kettős váltásokra, miközben minden egyes válaszomnál eltűnik a virtuális szorobán, és továbblépés előtt keresgélni, hogy újra előhozzam. Mire sikerült újra megjeleníteni, sokszor már azt sem tudtam, melyik sor következik, ezért elölről kellett kezdeni.

    Nagyon hasznos volt a második lecke is, sok mindent megvilágított. Szívesen ismétlem és gyakorlom a 3. leckére történő továbblépés mellett is. Köszönöm az e-learning lehetőségét!

    Tisztelettel:
    Bartha Éva

  • Bartha Éva:

    Nagy élvezettel nézem a szorobános videókat és végzem a feladványokat. Alig várom, hogy továbbléphessek a következő leckére! Tisztelettel: Bartha Éva

  • Gergely Péter:

    Most vettem elő újra a szorobánt. Olyan szerencsés vagyok, hogy alsós koromban már használtam, és most néha gyorsabban mozog az ujjam, mint ahogy átgondolom, amit csinálok. Az ujjaim még most is emlékeznek rá, hogy mit hogyan kell csinálniuk. Nagyon örülök, hogy újra beletanulhatok, begyakorolhatom, hiszen tanítónak tanulok. Biztos vagyok benne, hogy a szorobánt be fogom építeni a matek óráimba. Köszönöm a lehetőséget, és a segítséget.

  • Panka:

    A leckék folyamatosan nehezednek, gyakorolni kell és megy!

  • Niki:

    A 3. lecke számomra könnyebb volt, mint az összeadás, kivonás, mivel a metodikája a szorzásnak, osztásnak ugyanaz, mint a valóságban, a matematika világában. Ez könnyebben teljesíthetőbb volt :-)

  • Zsanett:

    Örülök, hogy lehetőségem van megismerkedni a szorobánnal. Tanulás során kicsit bonyolultnak gondoltam a bontásos feladatokat, de sok gyakorlással és kitartással ez is megtanulható. Bár a 9 éves fiamnak még nem mutattam meg, de nem tudom hogyan fog tudni dolgozni vele, megjegyezni a bontásokat. A pozitív hozzászólásokat felnőtt emberek írták, nem gyermekek. Én meg a fiamnak is szeretnék segíteni, hátha gördülékenyebben venné az akadályokat az iskolában.

Írja le a hozzászólását!